Медийните компании Discovery Communications и Scripps Networks Interactive водят преговори за сливане, преразглеждайки сделка, от която се отказаха преди три години, съобщава Ройтерс, позовавайки се на два свои източника.
Scripps, чиито канали включват HGTV, Travel Channel и мажоритарен дял във Food Network, си търси купувач в момент, в който мрежата и други по-малки медийни компании са под натиск да се разраснат, за да засилят преговорната си мощ в разговори с кабелни и сателитни компании.
Viacom също води преговори за придобиване на Scripps, казват източниците.
Discovery, Scripps и Viacom са отказали да коментират твърденията.
Scripps отдавна се смята за цел за придобиване, тъй като семейният фонд Scripps, който контролираше компанията, приключи дейност преди пет години.
Това е поне третият път, в който Discovery, чиито акционери включват кабелния магнат Джон Малоун, води преговори за закупуването на Scripps, посочват източниците.
Сделка между Discovery и Scripps ще създаде кабелна мрежа за 19 млрд. долара, специализирана в програми без предварителен сценарий.
Акциите на Discovery Communications поскъпнаха с 9,8% до 28,61 долара, а на Scripps Networks – с 13,4% до 76,02 долара в търговията след затварянето на пазара във вторник.