Акциите на Snap Inc. поскъпнаха с почти 3% в понеделник след анонсирането на споразумение между създателя на Snapchat и Time Warner за създаване на оригинално видео съдържание, предава Ройтерс.
Според сделката Time Warner ще плати на Snap 100 млн. долара, за да развива видео съдържание и реклами в приложението за следващите две години, пояснява източник, запознат с условията. Поделения на Time Warner, сред които HBO, Turner и Warner Bros. също ще инвестират в реклама в Snapchat.
Партньорството се случва в критичен за Snap момент, чиито акции се обезцениха през миналата седмица до цената им от IPO-то. Същевременно и други технологични гиганти, сред които Facebook, Netflix, Amazon и Apple се борят за привличане на автори на оригинално видео.
Същевременно периодът е важен и за Time Warner, тъй като медийният концерн очаква разрешение от властите, за да бъде придобит от AT&T Inc., чийто изпълнителен директор Рандал Стивънсън заяви неколкократно, че бъдещето на видеото е на мобилните устройства.
Snap обикновено излъчва по едно предаване на ден в приложението си под заглавие "Shows". Става дума за 5-10 минути, създадени в партньорства с телевизии като NBC, ABC, BBC, A & E, Discovery, Vice и други. Излъчванията са привлекли "публика от над 8 милиона души", заяви главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел по време на последния разговор с анализатори за приходите на компанията.
Към края на 2017 г. Snap възнамерява да има две до три излъчвания в приложението на ден, поясни представител на компанията пред Business Insider през May.
„Това партньорство е още една вълнуваща стъпка, докато ние продължаваме да се развиваме в нови жанрове, включително сценични драми, комедии, ежедневни новини, документални филми и други", пояснява в свое изявление от понеделник президентът на Snap по съдържанието Ник Бел.
Медийните компании като Time Warner си партнират със Snapchat в опит да достигнат по-младите потребители, към които социалната мрежа е насочена и които все повече се отдалечават от традиционната телевизия.