Пресгрупата Time Inc., която обединяваща списанията Sports Illustrated, People и Time, реши да не се продава, като с това приключи едномесечния процес на наддаване, който можеше да отбележи края на най-известния издател на списания, предаде Ройтерс. Това решение беше прието много зле от пазарите.
В съобщението е посочено, че управителният съвет е решил групата да продължи да следва стратегическия си план, съсредоточен към вътрешно развитие, без помощта на външен партньор. Планът предвижда да засили цифровизацията, да се опира на силните марки в групата, за да обогати предлагането, включително чрез предлагане на повече видео, лицензни споразумения, организиране на събития или пускане на нови продукти.
"Time Inc. е иновативна компания, която е позиционирана уникално, за да успее на мултиплатформения медиен пазар", заяви Рич Батиста, главен изпълнителен директор на Time Inc. "Развълнувани сме да изпълним стратегията си, тъй като сме станали лидер в областта на дигиталните технологии и оставаме №1 по дял от приходите от печатната реклама", допълни още той.
Акциите на групата, които бяха поскъпнали с 32 процента от 25 ноември, днес се сринаха със 17,08 на сто до 15,18 долара в началото на търговията на Wall Street.
Time Inc. е резултат от отделяне през юни 2014 година в американската медийна и кинематографска група Time Warner, която искаше да се освободи от дейността си в пресата, която се намираше под натиск, както и целия сектор.
Пет корпорации, включително Meredith Corporation, са изявили интерес да закупят Time Inc., твърдят хора, запознати с процеса на наддаване. Но през март една от тях – инвестиционна група, ръководена от Едгар Бронфман младши и медийния изпълнителен директор Йон Крейз, внезапно отпадна от списъка. Time Inc. отхвърли оферта за поне 18 долара за акция от групата на Бронфман в края на миналата година.
Това не е първият път, в който Time Inc. не успява да се продаде.
През 2013 г. Meredith Corporation пак изяви интерес да закупи компанията, но сделката отпадна, защото Meredith не искаше да закупи някои от най-известните списания на Time Inc., сред които Time and Sports Illustrated.
Подобно на много издатели на списания, Time Inc., която отдавна е известна със своите седмични заглавия, се стремеше да се адаптира към дигиталната ера, където информацията се актуализира ежеминутно.
Предизвикателствата в издателската индустрия направиха това начинание още по-трудно. През последното десетилетие приходите и оперативната печалба на Time Inc. спаднаха рязко.