Netflix замисля нова инициатива – навлизане в бизнеса с играчки.
Най-голямата платена видео услуга в света иска да наеме изпълнителен директор, който да следи лицензирането на предавания в книги, комикси и играчки, и да изгражда партньорства с търговци на дребно, сочи нова обява за позицията на сайта на компанията. Netflix е поискала и от партньорите си дял от потребителските продукти, свързани с предавания, представени от Netflix, но собственост на други телевизионни студия, сочат запознати източници на Bloomberg, поискали да останат анонимни заради конфиденциалност на информацията.
Продуктите ще помогнат на програмите да достигнат до по-широка публика и да генерират допълнителни приходи. Netflix вече проведе подобен експеримент с Hot Topic, продавайки тениски, чаши, шапки и бижута, свързани със сериала „Странни неща“. Компанията все още е в експериментална фаза, сочи говорител на Netflix.
“Насочваме се към потребителските продукти и свързаната с тях реклама, защото смятаме, че това ще засили разпознаването на предаванията чрез по-осезаеми, организирани начини за взаимодействие с нашето най-популярно съдържание“, казва Netflix в публикацията. „Искаме да лицензираме продукти, за да помогнем за популяризирането на нашите заглавия и те да станат част от духа на времето за по-дълъг период“.
Потребителските продукти са поредният пример за еволюцията на Netflix от технологична компания, продаваща програми на други хора, до медийна компания, която произвежда, притежава и лицензира интелектуална собственост.
Превръщането на предавания и герои в настолни игри, раници и тематични паркове е следващата логична стъпка. Walt Disney е лидер в трансформирането на интелектуална собственост – например герой от филм, във всякакъв друг бизнес. Потребителското подразделение на Disney отчете продажби за 1,5 млрд. долара за миналото тримесечие.
Netflix засега няма същите аспирации като Disney. Главният директор по съдържанието Тед Сарандос омаловажи амбициите на компанията в сферата на играчките и потребителските продукти, когато бе запитан за това миналата година.
„Не искаме да правим предавания, за да продаваме играчки“, каза Сарандос тогава. „Важното е, че има пазарен компонент, който се появява“ чрез играчките, заяви той. „Децата, които носят раниците [на Netflix], продават шоуто“.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо полетът на бомбардировача B-2 Spirit струва толкова скъпо?
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба