Базираната в Сингапур музикална компания BandLab Technologies придоби 49% дял в историческия музикален бранд Rolling Stone, включително списанието и неговите дигитални активи, пише Wall Street Journal.
Условията по сделката не са разкрити. Тя обаче не включва прехвърляне на собственост към Wenner Media, компанията майка на Rolling Stone.
Сделката идва в момент, в който много издатели се опитват да разширят портфолиото си, за да станат по-малко зависими от рекламните приходи от печатни издания. Time Inc., най-големият издател на списания в страната, сключи редица сделки, с които цели разширяването на своя бизнес с дигитална реклама.
Рекламните страници в Rolling Stone се свиха с 14% между януари и август спрямо същия период година по-рано, сочат данни, предоставени от говорител на компанията.
Инвестицията на BandLab предоставя на Rolling Stone възможността да разшири дейността в сферата на събитията на живо и мърчъндайза в Азия – области, в които BandLab има опит. Нейният основен продукт е дигитална платформа за създаване и споделяне на музика.
"Всички се опитват да разберат новия бизнес модел“, коментира Гъс Уенър, който ръководи дигиталните операции в Wenner Media и съблюдава рекламните продажби и маркетинга.
Планира се Rolling Stone и BandLab да създадат дъщерно дружество в Сингапур, наречено Rolling Stone International. Бизнесът, който ще включва 12 международни лиценза за Rolling Stone, ще се ръководи от Менг Ру Куок, 28-годишният съосновател и главен изпълнителен директор на BandLab.
Куок заяви, че разглежда партньорството като венчър, който ще се разраства с времето. „Не идваме като традиционен инвеститор с краткосрочен план“, посочва още той.
През август уебсайтът на Rolling Stone привлече 17,7 млн. уникални посетители от САЩ, което е с 59% повече спрямо две години по-рано, сочат данни на comScore.
Още новини за технологии можете да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.