IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламният бум в Axel Springer отминава

Издателят понижи прогнозата си за годишните приходи, след като печалбата стагнира през второто тримесечие

14:07 | 03.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германският медиен концерн Axel Springer беше принуден да преглътне през второто тримесечие по-слаби резултати. Оперативната печалба преди облагане с данъци и амортизации между април и юни стагнира на годишна база до 147 млн. евро, съобщава базираната в Берлин компания, цитирана от Bloomberg. Експерти очакваха лек спад на финнасовия резултат.

Приходите се покачват минимално - с 0,7 на сто, до 802 млн. евро.

Най-голям двигател за приходите са малките реклами и обяви в интернет, например в порталите за работа, автомобили и имоти.

В дивизията на платените услуги обаче печалбата спада с 21%. Причината за слабия резултат са високите разходи за развитието на икономическия портал Business Insider и на новинарската платформа Upday. 

Издателят на булевардния всекидневник Bild и Welt запазва целта си за печалбата за цялата година. Очакванията са тя да се повиши с до 5 на сто. Компанията обаче понижи прогнозата за приходите до миналогодишното им ниво. Досега се очакваше ръст до 5%.

За разлика от досегашните прогнози сега Axel Springer вече не очаква повишаващите се приходи от реклама да компенсират напълно спада от приходите от продажби на вестници. 

Книжата на Springer се обезценяват в първата част на днешната борсова сесия с 2,4 на сто и са най-слабият компонент на индекса Mdax.

През последните години Axel Springer заложи засилено на дигитализацията на бизнеса. Bild винаги е даван като блестящ пример за дигиталната трансформация. През 1996 г. вече имаше Bild Online, през 2007 г. стартира мобилен портал, през 2009 г. за първи път Bild се появява на смартфони, през 2010 г. - на таблет, а през 2014 г. вече има версия и за умни часовници. Отплатата – днес всеки втори жител на Германия чете Bild.

Като цяло дигиталните канали генерират над 60% от приходите на Axel Springer SE и почти 70 на сто от Ebitda.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:32 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още