IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Британският всекидневник The New Day „живя“ само 9 седмици

Провалът показа, че без интернет присъствие медиите трудно ще оцелеят

21:37 | 05.05.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	The New Day искаше да бъде различен - без интернет сайт и без политика по страниците. Не успя. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

The New Day искаше да бъде различен - без интернет сайт и без политика по страниците. Не успя. Снимка: Ройтерс

След само девет седмици на пазара британският всекидневник The New Day ще издаде последния си брой на 6 май и ще преустанови излизането си. Така първият нов вестник за широката публика във Великобритания от 30 години насам не успя да се наложи над конкурентите си в ерата на интернет. 

Както пояснява главният редактор Алисън Филипс в официалната страница на медията във Facebook, продаваният тираж е „далеч под очакванията“ и вестникът не може да се издържа финансово.

Първият брой на вестника излезе на 29 февруари в медиен сектор, белязан от спад на читателите и на рекламните приходи. Тогава издателят Trinity Mirror, на който принадлежи и Daily Mirror, обяви, че новият всекидневник ще се отличава от останалите британски вестници с политическата си неутралност, и ще е насочен към хората, търсещи нещо различно, което не може да се намери в настоящите изобилстващи от политически теми издания.

На мнозина вестникът допадна заради новия си формат, пише още Филипс. Въпреки това обаче броят на читателите не е бил достатъчен, за да продължи издаването му. 

The New Day няма онлайн издание, но бе наличен във Facebook и Twitter, както и чрез приложение за таблети. 

Още от самото начало цената се считаше за проблем. В първия ден около 2 млн. екземпляра бяха раздадени безплатно. След това The New Day струваше първоначално 25 пенса, а след това цената бе вдигната на 50 пенса - около 1,40 лева. Така новият вестник бе по-скъп от булеварния Sun, но по-евтин от считани за качествени вестници като Times или Guardian. Но вестникът трябваше да се конкурира и с безплатни вестници, като Evening Standard.

Глобалната криза в печатните издания засегна в края на март и друг британски вестник - Independent, който беше принуден да премине само на електронно издание поради силния спад в продажбите.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 3
Илко
преди 8 години
Уж на Запад много свободни и велики "медии" а говорят , че този точно щял да бъде "политически неотрален"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още