След провала на опита за придобиване на британския икономически всекидневник Financial Times сега германският медиен концерн Axel Springer, издател на таблоида Bild и на Die Welt, очевидно възнамерява да осъществи алтернативни придобивания.
„Планираното купуване на FT е само върхът на айсберга“, казва главният изпълнителен директор на компанията Матиас Дьопфнер пред списанието manager magazin. „Наистина в момента водим преговори за възможни инвестиции или придобивания".
Според финансови източници германската компания има интерес да увеличи своя миноритарен дял от 7 на сто в Business Insider, който придоби за 25 млн. долара, като похарчи деветцифрена сума в евро. Дьопфнер не дава подробности, но уточнява, че германският концерн ще продължи да следва стратегията на дигитализация на своята журналистика.
Той прогнозира и бум на дигиталните медийни брандове. „От малките медийни предложения ще се развият истински печатници на пари, тенденцията ще е като при Google или Facebook – първо ще се разшири обхватът, а след това ще дойде монетаризацията“.
Припомняме, че в четвъртък германския концерн обяви раздялата си с руския пазар, след като ще продаде 100% от активите си на местния издател Александър Федотов. Сред тях са издания като Forbes Russia, OK!, GEO и GALA BIOGRAFIA. Компанията обяви, че предприема този ход заради руски закон, влизащ в сила през 2017 г. Той не позволява чуждестранната собственост в местния медиен бизнес да бъде над 20%.
Преди няколко месеца пък стана ясно, че най-голямата японска медийна компания Nikkei придобива FT Group от британското издателство Pearson за 844 млн. паунда, като японската оферта е надвила с малко конкурентно предложение на германския издателски концерн, който е преговарял от седмици с Pearson. По-рано германската компания заяви в кратко съобщение, че няма да придобие FT Group.