BuzzFeed създава джойнт венчър с Yahoo Japan, за да пусне японска версия на сайта си за новини и забавление, пише Financial Times.
Това е нещо ново за BuzzFeed, която напълно самостоятелно управлява операциите си в други страни.
Компаниите не разкриват колко ще инвестират във венчъра, но BuzzFeed ще притежава 51% дял, а Yahoo Japan – останалите 49%.
Усилията на BuzzFeed в чужбина през последните две години се случват на фона на това, че нейното съдържание е широко разпространявано в социални мрежи като Facebook, благодарение на което достига до аудиторията по цял свят. Около 45% от всичките 200 млн. уникални потребители на уебсайта в момента идват извън САЩ, твърди президентът на BuzzFeed Грег Колман.
Частта на BuzzFeed от венчъра ще бъде финансирана от съществуващите фондове, включително 50-те млн. долара, които компанията набра през миналата година от Andreesen Horowitz, венчър от Силициевата долина. Очаква се NBCUniversal на Comcast скоро да инвестира 200 млн. долара в BuzzFeed, което ще оцени последната на 1,5 млрд. долара, твърди запознат източник.
Обединяването на усилията с Yahoo Japan, която пък е венчър между Yahoo и SoftBank, ще позволи на BuzzFeed да достигне до по-голяма аудитория на групата, 88% от която се състои от японски интернет потребители. Това ще подобри и нейната връзка с рекламодателите.
„Ще имаме възможността да получим повече трафик от Yahoo Japan, за да помогнем за ускоряването на растежа на нашия сайт“, коментира Колман.
BuzzFeed генерира приходи от създаването на спонсорирано съдържание за марки, които изглеждат като нейните популярни, илюстрирани с gif-файлове, истории и списъци. Компанията се похвали с над 100 млн. долара продажби през 2014 г. Последните финансови документи на BuzzFeed показват, че сайтът за първи път е генерирал печалба през 2013 г., а през първите шест месеца на миналата година е имал нетна печалба от 2,7 млн. долара.
Разходите за дигитална реклама в Япония се очаква да нараснат с 10 на сто до 9,7 млрд. долара през тази година, докато световният пазар ще достигне 37 млрд. долара, според eMarketer.