IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мобилната реклама ще завземе над половината от дигиталния пазар през 2016 г.

Над 100 млрд. долара се очаква да отидат за реклами чрез мобилни телефони и таблети

11:58 | 06.04.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Следващата година в света ще има над 2 млрд. потребители на смартфони. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Следващата година в света ще има над 2 млрд. потребители на смартфони. Снимка: архив Ройтерс

Глобалният пазар на мобилна реклама ще достигне два нови ключови етапа през 2016 година, надхвърляйки 100 млрд. долара и формирайки над 50% от всички разходи за дигитална реклама за първи път, сочат изчисления на eMarketer.

Очаква се следващата година общо 101,37 млрд. долара да бъдат инвестирани в реклама, която се излъчва на мобилни телефони и таблети в света, което е ръст от близо 430% спрямо 2013 г. За периода от 2016 до 2019 г. прогнозата е разходите за мобилна реклама да нараснат близо два пъти, достигайки 195,55 млрд. долара, при което ще формират 70,1% от разходите за дигитална реклама, както и над една четвърт от общите рекламни разходи в света.

Не е изненадващо, че ръстът на мобилната реклама се движи от все по-голямото проникване на мобилните устройства сред потребителите. От eMarketer изчисляват, че следващата година в света ще има над 2 млрд. потребители на смартфони, над една четвърт от които ще живеят в Китай. В страната, както и в други развиващи се пазари, много потребители получават достъп до интернет за първи път чрез мобилно устройство и това е единственият им канал за онлайн достъп, затова водещи рекламодатели насочват бюджетите си съобразно тези тенденции.

Броят на потребителите на таблети в света, макар и да расте по-бавно от този на собствениците на смартфони, все пак се очаква да надмине 1 млрд. през 2015 г. Увеличаването на мобилните устройства по целия свят е двигателят зад пренасочването на рекламата от настолните компютри към тези потребители, които винаги са онлайн.

В краткосрочен план се очаква водещите пазари, в частност САЩ и Китай, да движат ръста на мобилната реклама. През 2016 г. рекламодателите в САЩ се предвижда да отделят 40,24 млрд. долара, за да достигнат до потребителите на таблети и мобилни телефони, над два пъти повече от стойността за 2014 г. Очаква се в Китай разходите за реклама да достигнат 22,14 млрд. долара – близо три пъти повече спрямо 2014 г. Прогнозата и за двете страни е, че мобилната реклама ще формира по-голямата част от дигиталния пазар през следващата година.

В топ 5 на най-големите пазари влизат още Великобритания, Япония и Германия, където също се очаква значителен ръст на разходите за мобилна реклама през 2016 г., но и в трите страни по-голямата част от дигиталната реклама ще се реализира чрез мобилни устройства за първи път през 2017 г.

Прогнозира са още следващата година Канада и Австралия да задминат Южна Корея и да станат шестият и седмият по големина пазар на мобилна реклама съответно.

През 2018 г. пък се очаква Бразилия да се превърне в деветия най-голям пазар, а Индонезия да постигне най-голям напредък, изкачвайки се от 21-во място тази година до 12-то. Въпреки огромния брой потребители на мобилни устройства в Индия, страната ще продължи да изостава в мобилната реклама и пазарът няма да достигне 1 млрд. долара до 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:48 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още