Ню Йорк е световната медийна столица, макар и с малка преднина. Това показва скорошен доклад на PwC, наречен „Градове на възможностите“. Изследването сравнява големината на секторите за забавление и медии в 30 метрополиса в целия свят. В него се вземат предвид и потребителските разходи за интернет, медии, забавление и реклама.
С приблизителни разходи от 19,7 млрд. долара за забавление и медии (E&M) през 2014 г. Ню Йорк детронира Токио, който до съвсем скоро имаше най-големия E&M сектор. PwC прогнозира, че E&M секторът на Нй Йорк ще расте със средногодишно темпо от 4,5% между 2013 г. и 2018 г., увеличавайки преднината си пред Токио. Очакванията за японската столица са секторът да нараства скромно за същия период.
С Ню Йорк, Лос Аджелис и Чикаго в топ 10, САЩ е единствената страна, която има повече от един град в списъка. Според прогнозите на PwC, американският пазар на E&M ще остане най-големият в света за обозримото бъдеще с общи разходи, достигащи 724 млрд. долара през 2018 г.
Единствените представители на Европа са Лондон и Берлин, а другите претенденти за челното място са азиатските гиганти.
Тази графика показва първите десет града в света по разходи за забавления и медии:
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.