През първите три месеца на 2014 г. американски корпорации инвестират общо 3 млрд. долара в компании в ранен етап на развитие в САЩ. Следвайки примера на Time Warner и Comcast, европейските компании също създават независими фондове.
Според медийните групи подобни фондове достигат пик преди дотком балона и финансовата криза през 2007 г., но се завръщат през последните години.
Въпреки че високотехнологични групи като Google и Intel са сред най-активните инвеститори, европейските медийни групи полагат все повече усилия в тази посока, защото бизнесът им с традиционни хартиени издания и аналоговата телевизия е изправен пред нови заплахи.
Не всички медии инвестират в нововъзникващи компании. Вместо това някои от тях предлагат излишното си рекламно пространство. Така например издателят Аксел Спрингър вече притежава миноритарен дял в сайта за настаняване Airbnb.
„Всички медии в Германия търсят начини да диверсифицират традиционния си бизнес“, коментира управляващият директор на SevenVentures Клаас ван Делден.
Въпреки това редица анализатори предупреждават, че рисковото финансиране е доста нестабилен начин за финансиране на нов бизнес, имайки предвид възможността за изход от неустойчиви проекти.