Европейски медийни компании харчат стотици милиони долари, за да инвестират в стартиращи компании, тъй като търсят начини да преодолят проблемите си, свързани със срива в приходите от основния им бизнес, пише Financial Times.
Германската Bauer Media, шведската Modern Times Group и италианската Mediaset стоят зад венчър фондове, създадени през последните две години, които имат задачата да наливат средства в новосъздадени технологични групи.
Според данните, събрани от Financial Times след разговори с няколко големи европейски медийни групи, близо половин милион долара са инвестирани в стартиращи компании или са поставени в отделни венчър фондове от тези фирми от 2000 г. досега.
Изпълнителните директори на медийни компании имат различни причини да създават фондове за рисков капитал. Въпреки че някои казват, че търсят “стратегически” инвестиции в малки компании, които могат да помагат на тяхната телевизионна дейност, повечето посочват, че целят единствено финансова възвръщаемост. Те смятат, че инвестирането е начин да подкрепят основния си бизнес.
По-рано този месец Bauer Media заяви, че стартира венчър фонд на стойност 100 млн. евро. Компанията твърди, че фондът е насочен към дигитални бизнес модели с голям мащаб.
През юли Jaunt, базирана в Силициевата долина компания, получи 27,8 млн. долара в кръг на финансиране, в който се включи BSkyB - сателитния телевизионен оператор, който инвестира и 8 млн. долара във венчър фонд с Luminari Capital.
Моделът следва ходовете на водещите американски конгломерати, които също създават независими венчър групи. Comcast Ventures инвестира в бързо развиващи се стартиращи технологични компании като Flipboard - популярно мобилно приложение за новини.
“Ние винаги сме давали да се разбере, че на първо място и преди всичко сме финансов, а не стратегически фонд, ето защо не се нуждаем от ключова причина, за да направим инвестиция”, твърди Comcast Ventures.