В международните пазари HBO вижда най-голям потенциал за растеж. Компанията има канали в повече от 60 държави и е лицензирала програмата си в много други. Бизнесът ѝ в чужбина ѝ носи много по-бързо абонати, отколкото този в САЩ. Само през 2013 г. компанията се е сдобила с повече от 10 млн. нови потребители от други страни. Това е два пъти повече от бройката, която HBO и Cinemax са добавили заедно в САЩ през последното десетилетие, посочват от SNL Kagan. Заедно HBO и Cinemax имат около 43 млн. абонати в Америка и още 185 млн. в чужбина.
Проблемът е, че потребителите на много от чуждите пазари плащат много по-малко от американците. Ръководството на Time Warner е уверено, че цените ще започнат да се покачват с течение на времето, докато пазарът на платената телевизия узрява, коментират хора, близки до компанията.
Услугите, базирани единствено в интернет, могат да помогнат на компанията да разшири обхвата си в някои страни, в които тя не разполага със собствен канал и лицензира само някои програми. На някои пазари обаче дистрибуторите на HBO увеличиха цените, които се плащат за канала, коментира източник, запознат със ситуацията.
HBO получава около половината от 16-те долара, които всеки потребител плаща месечно на дистрибутора си. Би било трудно да се сложи цена за онлайн услугата, която да е конкурентна на най-популярния стрийминг план на Netflix, който струва само 8,99 долара на месец, като същевременно HBO поддържа добри маржове на печалба, допълват източниците.
Главният изпълнителен директор на Time Warner Джеф Бюкс заяви през май, че ограниченият уеб трафик също би могъл да представлява предизвикателство. HBO се сблъска с този проблем, когато приложението HBO Go се срина по време на финала на сериала „True Detective”, който е изключително гледан. HBO продължава да инвестира в HBO Go и до края на тази година ще удвои броя на инженерите в офиса си в Сиатъл до 100.