IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

HBO проучва възможностите за растеж извън САЩ

Компанията вижда много по-голям потенциал в чуждите пазари, отколкото в Америка

15:51 | 04.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Въпреки огромния интерес от страна на потребителите платеният телевизионен канал HBO все още няма планове да започне да предлага онлайн версия на услугата си zа американците, които в момента не плащат, за да бъдат абонати на канала. Но в чужбина HBO залага на различна тактика, пише Wall Street Journal.

Подразделението на Time Warner в момента проучва други страни, в които може да разшири своя бизнес, твърдят хора, запознати с плановете на компанията.

Сред обмисляните възможности са пазари като Япония и Турция, които имат добра широколентова инфраструктура и където същевременно HBO не генерира много приходи от лицензиране на програмата си. Все още няма ясен график за осъществяването на тези планове, но компанията проучва възможностите.

HBO, която отчете 1,8 млрд. долара оперативна печалба през миналата година, или около една четвърт от тази на Time Warner, излъчва някои от най-харесваните телевизионни продукти в света. Тя е и един от активите, които се оказаха достатъчно примамливи за 21st Century Fox, че компанията да отправи оферта за придобиването на Time Warner за 80 млн. долара миналия месец. Time Warner отказа предложението и се опита да насочи вниманието на акционерите към плановете си за растеж.

Привличането на абонати на американския пазар става все по-трудно за HBO, тъй като по-широкият пазар на платената телевизия узрява. Същевременно международният бизнес на HBO, който донесе около една четвърт от годишните ѝ приходи от 4,9 млрд. долара през миналата година, се разраства бързо. Конкурентът на HBO – Netflix, също разширява своите видео стрийминг услуги в чужбина и планира да излезе на шест европейски пазара през септември.

Разширяването на предложенията, свързани с онлайн телевизията, не само ще даде тласък на международния бизнес на компанията, предоставяйки ѝ повече ресурси за растеж, но ще помогне и на HBO в САЩ. Там тя ще има възможност да натрупа по-голям опит в предоставянето на широколентови услуги, включително в райони, в които има по-малко опит. Това може да се окаже полезно, ако компанията избере да предложи само онлайн услуга за дома. В момента популярното приложение HBO Go, което позволява на потребителите да гледат онлайн любимите си предавания, е достъпно в САЩ само за абонатите на платената телевизия.

Същевременно компанията работи за по-тясното интегриране на международните ѝ операции с тези в САЩ. Между 2007 и 2013 г. HBO се е сдобила само с 400 000 нови абонати в Америка, сочат данни на компанията за проучвания SNL Kagan, а общият брой абонати на HBO е достигнал 29,3 млн. Ръстът на приходите в САЩ разчита на повишаването на цените на страна на дистрибуторите, предлагащи HBO, с между 4 до 5% всяка година като част от дългосрочни договори с компанията.

HBO се надява да стимулира растежа в САЩ като насочи по-неплатежоспособните потребители към по-малките пакети за кабелна телевизия, които включват и HBO. През миналата година HBO и Cinemax заедно събраха 2 млн. нови абонати в САЩ, но каналите не генерират приходи от голяма част от тези клиенти.

Последна актуализация: 01:35 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още