Xinhua, официалната информационна агенция на Китай, планира да набере 1,5 млрд. юана (242 млн. долара) в първично публично предлагане на онлайн операциите на агенцията, съобщава FT.
IPO-то на Xinhuanet, каквото е името на оператора, ще последва първичното публично предлагане на People.cn – уебсайтът на People’s Daily, официалният вестник на Китайската комунистическа партия. Онлайн изданието набра 1,4 млрд. юана.
Xinhuanet публикува новини на 10 езика. За агенцията работят над 4 500 журналисти в 180 бюра в Китай и по света.
Онлайн рекламният пазар в Китай нараства бързо, като на него се състезават сериозни конкуренти. Общите приходи от онлайн реклама достигнаха 30 млрд. юана през последните три месеца на миналата година, което е с 43% повече спрямо същия период на предходната година, сочат данни на консултантската компания Analysys International.
Най-голям дял от пазара на онлайн реклама в Китай държат търсачката Baidu и групата за електронна търговия Alibaba – съответно 31% и 18%. Делът на Google, която през 2010 г. закри своя китайски портал Google.cn, и пренасочи заявките за търсене от Китай към нецензурирания си сайт в Хонконг, с което предизвика гнева на комунистическите власти в Пекин, достига 6 на сто. В топ пет на онлайн порталите в Китай попадат още Tencent, Sohu и Sina, чийто пазарен дял се изчислява на общо 15 на сто.
Анализаторите очакват този пазар да продължи да се разраства с бързи темпове. Към края на 2013 г. потребителите на интернет в Китай са достигнали над 618 млн. души, като нивото на проникване достига 46%. За сравнение, нивото на проникване на мрежата в САЩ, Япония и Южна Корея достига 75 на сто.
През 2013 г. онлайн звеното на китайската информационна агенция е реализирало нетна печалба в размер на 167 млн. юана при приходи от 456 млн. юана. Постъпленията са основно от онлайн реклама.