IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

MediaMixx 2014 връчи юбилейните си награди

В дискусионния панел бяха представени данни от мониторинга на медийното поведение в предизборния проце

14:03 | 11.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Момент от дискусиите в рамките на фестивала. <em>Снимка: MediaMixx</em></p>

Момент от дискусиите в рамките на фестивала. Снимка: MediaMixx

Над 300 участници от медийната и рекламната общност у нас, журналисти, експерти, мениджъри, представители на държавни институции и други гости събра медийният фестивал MediaMixx Featival & Congress. Разнообразната  фестивална програма бе под надслов “20 години огледало на медиите”.

През тази година бяха раздадени и награди на фестивала в категориите принт, радио, телевизия и web за постижения в изминалите две десетилетия.

В категория “преса” отличени бяха в-к „Труд“ като всекидневник, достигнал най-голям тираж, първият частен вестник и седмичник, достигнал най-голям тираж „168 часа“. Списание „Егоист“ бе отличено като издание, променило пазара на списанията.

В категория “Радио” също имаше три наградени медии. Радиото, достигнало най-висок рейтинг е програма „Хоризонт“ на БНР. Награда получи и радио FM+ като първо частно национално радиo. Отличено бе и най-дългото радиопредаване в ефир - „Радиотеатър“ на БНР.

В категория “Телевизия” награда като първа частна телевизия, получила национален ефир, взе Нова телевизия. Приз за телевизия, достигнала най-висок рейтинг, получи bTV, а  “Под прикритие” на БНТ получи наградата за най-продавана и награждавана българска ТВ продукция.

В категорията “Web” „Нет Инфо” и dir.bg бяха наградени затова, че са първите уеб медии. Приз за най-сваляна медийна апликация получи sportal.bg, а dir.bg бе награден за най-посещаван медиен портал.

Почетната награда за цялостен принос в развитието на медиитe бe присъденa на  българския дипломат, филмов продуцент, сценарист и режисьор, Петър Увалиев.

Горещата тема “Медиите правят избори”, модерирана от журналиста Асен Григоров,  представи гледните точки и анализа за проведения преди седмица европейски вот на Георги Лозанов, председател на СЕМ, Цветозар Томов, говорител на ЦИК, журналистите Валери Найденов и Кирил Вълчев.

В дискусионния панел за пръв път бяха представени данни от мониторинга на медийното поведение в предизборния процес. Темата за липсващия дебат между големите политически лидери, както и опасната тенденция за директно купуване на гласове вместо артикулирана медийна кампания, бяха някои от акцентите, които приковаха вниманието на фестивалната общност. Конгресната програма бе предавана на живо в интернет, което даде възможност на още по-голяма аудитория да следи дебатите.

Темата “Свободата на словото през изминалите 20 години” пряко кореспондираше с мотото на фестивала. Модераторът Цветанка Ризова, журналистите Иван Бедров, Асен Йорданов, Огнян Златев, ръководител на Представителството на ЕК у нас, с примери и данни очертаха ситуацията в България и я разположиха в световен контекст.

“Представата за “другия”, или езикът на омразата”, бе дискусия, посветена на бежанците от Сирия и образа на други културни и етнически малцинства у медиите. В нея участваха Деница Сачева, Руслан Трад, Сабина Найденова, модератор бе Пролет Велкова от “Дарик”. Отново през ярки примери говорителите по темата обсъждаха как и защо езикът на омразата се говори все по-масово у нас и печели изборни гласове.

“Културата в медиите” събра професионалисти като Копринка Червенкова, Мартин Захариев, Мария Стефанова, модератор бе Момчил Георгиев, а специален гост – министърът на културата д-р Петър Стоянович.

Закриващата тема “Ново 20: какво предстои в следващите десетилетия като медийни технологии и съдържание” бе дързък и интересен опит за медийна футуристика. По темата видяхме специалните презентации на Галя Прокопиева и Константин Вълков, изключително забавната прогноза на Александър Варов. Чуха се много мнения от публиката, както и есетата на студентките от СУ “Кл. Охридски” Джейн Димитрова и Цветелина Костадинова на тема: “Как си представям медиите в следващите две десетилетия”.
 
Юбилеят на Mediamixx2014 съвпадна с още много годишнини – 45 години от изграждането на “Албена”, официален домакин на събитието, 55 години БНТ, 80 години от създаването на БНР, и това наистина утрои фестивалната енергия.

„MediaMixx 2014 успя да улови отражението на медиите през последните 20
години в плътна конгресна програма и юбилейните си отличия. Позитивните емоции и високата оценка на посетителите ни мотивира да работим усърдно за следващото, 21-во издание на фестивала през 2015 г.”, заяви директорът на фестивала Мартин Кадинов. 

Investor.bg беше медиен партньор на събитието

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:06 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още