И рекламата в радио отчита спад, като реалното намаление в бюджетите за радио през 2013 г. в нетни стойности е -3%. На практика обаче няма официални данни за радио пазара, като през миналата година само две радиостанции са били под мониторинг, отчитат от медиа агенцията.
Един от печелившите сектори в рекламата през изминалата година е външната реклама, която отчита ръст в брутни стойности от 2,6% (2,3% в нетна стойност) и дял в общия рекламен микс от 12,8%. Външната реклама запазва тенденцията на растеж от 2012 г. „Наблюдавахме стабилизиране и устойчивост, макар и с малки стойности: за 2012 г. - ръст около 1,6% и за 2013 г. ръст от 2,3% на нетните обороти спрямо предходната година“, отчитат от Пиеро 97. През миналата година рекламодателите все по-активно са рекламирали по ротационните билбордове (Scroller), чието навлизане на пазара в България е закъсняло с около 10 години спрямо глобалния пазар.
През изминалите 12 месеца част от старите билбордове в София са били заменени с нови, по единен европейски стандарт. Това се случи, след като бяха подписани повечето от 10-годишните договори от проведения още през 2011 г. конкурс на Столична община за поставяне на рекламни елементи съгласно одобрена от главния архитект на София схема. Немалко рекламодатели търсят и опитват по-високотехнологични и нестандартни решения и подходи. „Имаше случаи, в които освен всякакви карти, схеми, снимки и доказателствени материали, рекламодателите изискваха и предоставянето на GPS координати на всяка от предлаганите позиции“, заявиха още от медиа агенцията.
Може би най-слаба бе годината за интернет бранша, отчитат от Пиеро 97. Отчетеният спад в брутни стойности е 13,3%, а реалното понижение в нетни стойност е 16,9%. Все пак в общия нетен рекламен микс онлайн рекламата запазва сравнително висок дял от 6,8%.
„Една от причините за тези данни е фактът, че в цифрите се включват данни за премиум реклама и частично реклама на клик и не включват рекламата във Facebook, Google и обяви“, поясни Цеков.
Първите шест месеца на 2013 г. бяха и по-доходоносни за българските онлайн медии. С най-сериозен ръст спрямо 2012 г. се оказаха месеците март и май. През втората половина на годината обаче курсът се сменя рязко, като интернет рекламата тръгна надолу. Декември 2013 г. беше един от най-злополучните месеци за българските онлайн медии, отчитат от Пиеро 97.
Иначе 2013 г. бе характеризирана от масово пазаруване на онлайн медии. Основният пакет акции на "Инвестор.БГ" беше продаден на медийната група "България Он Ер", която притежава и едноименните телевизия и радио. “Дарик Нюз” купи най-голямата дигитална медийна група “Нетинфо”, след което сделката претърпя неочакван обрат и медийната група стана собственост на „Нова броудкастинг груп“, като сделката се финализира в началото на 2014 г. „МАГ адвъртайзинг“ пък купи голяма част от акциите на „Уеб медия груп“.
Така като цяло през 2013 г. за онлайн медиите в България има две новини – добра и лоша. Хубавата новина е, че обемът на интернет пазара в България през 2013 г. реално е пораснал, но лошата е, че този ръст не в посока към българските онлайн медии. Засилената конкуренция, свиването на рекламните бюджети и агресивната политика на Google и Facebook карат българските медии масово да се съгласяват с непрестанния натиск за намаляване на цените, отчитат от Пиеро 97.