Мобилният ветеран Yahoo представи в рамките на Световния мобилен конгрес в Барселона последната версия на своята мобилна услуга за обобщени новини Yahoo News Digest – последното творение на подразделението за мобилни продукти.
Актуализираното приложение, което първоначално бе пуснато в САЩ през септември, а сега ще се появи и във Великобритания, е апликация за iOS, която два пъти дневно (сутрин и вечер) предоставя актуализация на новините в минимален обем. Тя ползва алгоритъм, така че при избирането на определени думи от цялата статия да се построи кратко обобщение на новината, която да пасва на екрана на iPhone-а, без да се налага потребителите да скролват или да чакат да зареди.
Програмата бе представена лично от 18-годишния Ник Д'Алоизио, който продаде своята програма Summly на Yahoo преди година за 30 млн. долара.
News Digest, описван от Ник Д'Алоизио като предоставяне на "окончателното обобщение на всички новини, които е необходимо да знаем", има за цел да обобщава топ новините от деня от различни източници на едно място.
„В наше време наваксването с новините на деня може да бъде огромно предимство. Особено ако ползвате мобилни устройства, когато се опитвате да намерите информация бързо и сте в движение", заяви Д'Алоизио.
Придобиването на Summly от Yahoo преди година е част от стратегията на новия главен изпълнителен директор Мариса Майер за широкомащабни придобивания с основен фокус върху компании, които предоставят оптимизирано за мобилни устройства и социални мрежи съдържание.
След сделката Д'Алоизио, който работи в Лондон и през тази година дебютира на конгреса в Барселона, работи в подразделението за мобилни и развиващи се продукти на Yahoo.
„Развитието на екипа, откакто аз съм тук, е огромно. Има наистина невероятни продукти и услуги, които ще представим в близко бъдеще“, заяви той пред Investor.bg.
Всичко по-интересно от конгреса ще научите от специалния пратеник на Investor.bg в Барселона Бойчо Попов!
Новините от Mobile World Congress 2014 може да следите тук