Цифровата епоха най-накрая подкрепи и баланса на Axel Springer AG. Поради високите разходи за преструктуриране, инвестиции и смаляването на печатния бизнес оперативната печалба на германската издателска компания е намаляла през изминалото тримесечие с 18,3% до 123 млн. евро. Продажбите са се увеличили обаче леко с 3,6% до 815,8 милиона евро. В обобщение може да се каже – печатният бизнес спада, цифровият – се увеличава. В крайна сметка коригираната чиста печалба е в размер на 48,8 млн. евро, което е с 18% по-малко на годишна база.
Отрицателно се е развивал преди всичко печатният бизнес зад граница със спад от 14,7% в приходите и 10,8% в оперативната печалба (11 млн. евро). Очевиден е също драматичният спад в бизнеса с националните вестници, който преди бе най-големият източник на приходи и печалба в Springer, а сега е изпреварен от цифровото подразделение. Въпреки че в приходите от продажби в подразделението с националните вестници има ръст от 2%, оперативната печалба през третото тримесечие спада с 13,4 % до 52,1 млн. евро. Част от причината за мини ръста на продажбите вероятно е фактът, че през август бяха повишени продажбените цени на една трета от изданията Bild, а специално издание на Bild за парламентарните избори спомогна доста за увеличаването на приходите от реклама.
А ако се чудим защо Axel Springer продаде част от списанията и вестниците си на Funke, нека видим по-детайлно баланса. Печатният бизнес отчита ясно доловим оперативен спад, а това едва ли може да се промени. В национален мащаб само Bild и Welt имат нужния потенциал за бъдещето си.
В цифровото подразделение признаците са за растеж без спирачки. Особено добре се отразява разширяването на Bild.de с платените предложения Bild Plus и Bild Bundesliga. Освен това бе стартирано и онлайн списанието за пътувания Travelbook, както и бе придобит сайтът за трудова борса в сферата на хотелите, заведенията и туризма Yourcareergroup. Значима сделка бе и придобиването на популярното спортно приложение Runtastic. Освен това Springer взе участие в проекта за финансиране на стартиращи компании Project A Ventures.
Приходите от дигиталното подразделение вече възлизат на 40% от всички приходи на концерна. Сегментът „Дигитални медии“ повишава приходите си през третото тримесечие с 13,6% до 319,2 млн. евро, а оперативната печалба скача с 8,8% до 60,1 млн. евро. Ръстът на печалбата в дивизията за деветте месеца на годишна база е още по-сериозен – 18,5%.
Преструктурирането на концерна и промените в бранша като цяло ще се отразят и на годишния отчет на Axel Springer AG. Базираната в Берлин компания очаква ръст на приходите с едноцифрен процент. Оперативната печалба (EBITDA) обаче вероятно ще спадне също с едноцифрен процент. Времената на рекордните печалби засега са отминали, но пък издателството сега е по-добре снаряжено за бъдещите предизвикателства от голяма част от конкуренцията си, заключава Handelsblatt.
Още по темата вижте в материала на Bloomberg!


Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
НСИ: Годишната инфлация е 5,2%, за последните 5 години – 42%
Опашки от пенсионери в първия "Магазин за хората"