Въпреки трудните рекламни пазари германският телевизионен концерн RTL Group увеличава през първото полугодие нетната си печалба повече от два пъти, предава Ройтерс.
Съизпълнителният директор Анке Шеферкорд е все по-уверена, че компанията ще успее да надгради резултатите от миналата година. И тъй като в момента RTL печели стабилно от текущата си дейност, акционерите ще получат извънредно междинен дивидент от по 2,50 евро на акция. Мажоритарен собственик е базираният в Гютерсло медиен концерн Bertelsmann, който все още държи над 75 процента от дъщерното дружество.
След като още през първото тримесечие трудните рекламни пазари в Европа са затруднили дейността на най-голямата телевизионна група на Стария континент и RTL успя да отчете ръст само в Германия, през второто тримесечие средата се е влошила още повече.
Само германският рекламен пазар остава стабилен в сравнение с миналата година, а всички други основни пазари се свиват, заяви концернът. Консолидираните приходи спадат съответно с 1,3% до 2,780 милиарда евро. Шеферкорд вече предупреди при представянето на данните за първото тримесечие да няма твърде много оптимизъм.
Компанията обаче успява да подобри значително печалбата. Нетната пчалба се увеличава с 52,6% до 418 млн. евро. Оперативната печалба (Ebita) се повишава с 9,1 на сто до 552 млн. евро (вторият най-добър в корпоративната история оперативен резултат), за което обаче принос има предимно бизнесът в Германия.
За важното четвърто тримесечие и за цялата година все още ще е трудно да се направи прогноза, заяви Шеферкорд. „Като се имат предвид силните резултати за полугодието и ако се приеме, че пазарите няма да се сринат неочаквано, ние сме все по-уверени за постигане на подобно ниво на EBITA, като през 2012 година".
След неочаквано силния ръст на продажбите и оперативната печалба през второто тримесечие в сравнение с миналата година конкурентът ProSiebenSat.1 гледа малко по-оптимистично. Годишните приходи ще отчетат ръст в диапазона между средния до високия едноцифрен процент, а печалбата също се очаква да нарасне.