Водещата германска медийна компания Sky Deutschland предлага да излъчва програми чрез прозорците на влаковете, които карат пътниците, опрели се в стъклото, да мислят, че звукът "идва от главата им", съобщава BBC.
Идеята е базирана на предаването на звука по черепната кост - технология за пренос на звука към вътрешното ухо чрез предаване на вибрации.
Концепцията е разработена от рекламната агенция BBDO Germany от името на Sky Deutschland и вече предизвиква противоречиви реакции.
В коментари под видеоклип, на който се показва концепцията, пише: "това е нарушение на правото на човек да си почива" и "мисля, че ще ударя прозореца с чук".
Идеята за кампанията, озаглавена "Говорещ прозорец", бе представена на Международния фестивал на креативността в Кан миналия месец. Видеоклипът показва как пътници в германски влак са изненадани да чуят реклами, които ги приканват да свалят приложението Sky Go на смартфоните си.
В подробности, публикувани в интернет, се посочва, че технологията за предаване на звук по черепната кост е използвана преди в слухови апарати, слушалки за плувци и бегачи и устройства, с които фокусниците карат хората да си мислят, че в главата им е внедрено някакво послание.
Google също планира да използва технологията в предстоящите си слушалки Glass.