С мажоритарното си участие в платения телевизионен канал Sky Germany медийният магнат Рупърт Мърдок разшири значително империята си. През третото тримесечие от януари до март продажбите на американската компания News Corp скочиха до повече от 9,5 млрд. долара (7,2 милиарда евро). Това е ръст от 14 на сто спрямо същия период на миналата година, като преобладаващата част от увеличението се дължи на участието на германското и австралийското дъщерно дружество, предаде Bloomberg.
Печалбата съответства на очакванията на анализаторите, а в следборсовата търговия акцията скочи с над 2 на сто.
Мърдок увеличи неотдавна дела си в Sky Deutschland до над 50 на сто и така окончателно пое контрола над канала. Той влезе в компанията в началото на 2008 г., за да направи от болния платен канал истински двигател за постъпления по модела на неговите станции във Великобритания и Италия.
В оперативно отношение Sky Deutschland обаче през първото тримесечие не отчита печалба. Под черта има минус от почти 38 млн. евро, спрямо 73 милиона евро преди година. Цифрите бяха обявени още през миналата седмица.
И другите телевизионни канали на концерна, както и филмовото подразделение, са допринесли за скока. За сметка на това издателският бизнес, който ще бъде отделен и в който влиза флагманът Wall Street Journal, не се представя добре. Към края на фискалната година през юни разделянето вече трябва да е факт, обясни Мърдок в сряда в Ню Йорк.
По-специално данните в телевизионния бизнес са окуражаващи. Със 17 на сто се увеличават постъпленията тук, а приходите в издателското подразделение спадат с около една трета. В телевизионната дивизия освен приходите от платени телевизионни доставчици като Sky Deutschland касите бяха напълнени и от лицензионни такси. Лицензионните такси за разпространението на американския телевизионен канал Fox News са се удвоили, предава информационната агенция Bloomberg.
Слабото място е американският канал Fox, който за разлика от Fox News показва развлекателни програми, като американската версия на „България търси суперзвезда“. Тук нови шоута трябва да се погрижат за привличането на още зрители. През следващата седмица новата програмна схема ще бъде представена официално пред рекламодателите.
Издателският бизнес, към който освен флагманът Wall Street Journal спадат и британските Times и Sun, ще бъде ръководен в бъдеще под името News Corporation, докато електронните медии ще оперират под названието 21st Century Fox. По този начин Мърдок заиграва с богатото на традиции филмово студио 20th Century Fox, което заедно с каналите Fox образува основата на концерна.
Паралелно на плановете за разделение Мърдок увеличи участието си в Sky Deutschland на 55%, с което платеният канал влезе в счетоводните сметки на News Corp.