Meta Platforms прекратява програмата си за проверка на фактите и премахва ограниченията върху речта във Facebook и Instagram – ход, който според главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг е опит да се възстанови свободата на изразяване в платформите на компанията, съобщава Wall Street Journal.
„Връщаме се към корените си и се фокусирахме върху намаляването на грешките, опростявайки политиките си и възстановявайки свободата на изразяване в платформите ни“, каза Зукърбърг във видео във вторник. „По-конкретно ще се отървем от третите страни, проверяващи фактите, и ще ги заменим с Community Notes (добавяне на контекст към публикации от потребители – бел. ред.) подобно на Х, започвайки от САЩ“.
Завоят в политиката се случва, докато Зукърбърг се опитва да изгради връзки с бъдещата администрация на Доналд Тръмп. Ден преди Деня на благодарността милиардерът и главен изпълнителен директор на Meta вечеря с новоизбрания президент в клуба на Тръмп в Мар-а-Лаго. Оттогава насам Meta е дарила 1 млн. долара на фонда за встъпване в длъжност на Тръмп.
Решението на Meta да премахне ограниченията по някои видове реч повтаря подхода, предприет от Илон Мъск, когато купи Х (Twitter) през 2022 г.
Мъск, който се превърна в най-близкия главен изпълнителен директор на Тръмп и бе сред водещите финансови дарители на кампанията му, отдавна настоява да се насърчава свободата на словото. Мъск критикува платформите на Зукърбърг, че премахва съдържание, за което се смята, че нарушава стандартите на общността. През декември той препубликува публикация, в която обвинява платформите на Meta, че цензурират консервативните гласове.
Говорейки за опитите на Meta да да отсее вредно или опасно съдържание, което нарушава политиките ѝ и излага потребителите на риск, Зукърбърг заяви, че това е отишло твърде далеч.
„Достигнахме точка, където има твърде много грешки и твърде много цензура“, каза той. „Последните избори също се усещат като културна повратна точка към това отново да се даде приоритет на словото“.
Зукърбърг директно говори за Тръмп на няколко места във видеото, критикувайки традиционните медии за начина, по който са отразили първия му мандат. Той заяви още, че проверяващите данни са станали „твърди политически пристрастни“.
Компанията обяви още, че ще премести наричаните от нея „екипи за доверие и безопасност“, отговорни за писането на политики и прегледа на съдържание, от Калифорния в Тексас и други локации в САЩ.
Meta въведе функцията си за проверка на данните от трети страни след изборите през 2016 г., заявявайки, че това са усилия да ограничи дезинформацията и разпространението на фалшиви новини на платформите си. Преди близо година компанията избра българската платформа Factcheck за втори партньор по програмата в България в допълнение на AFP (Агенция „Франс прес“).
През 2019 г. компанията привлече гнева на някои служители, когато заяви, че няма да проверява фактите по платените реклами на политическите кандидати.
В отговор на писмото компанията заяви, че приветства вътрешните дебати и критиките към политиките си. „Оставаме ангажирани с това да не цензурираме политическата реч и ще продължим да проучваме допълнителните стъпки, които можем да предприемем, за да осигурим по-голяма прозрачност на политическите реклами“, заяви говорителката Бърти Томсън.
преди 20 часа Скоро в ЕС трябва да се свалят всички левундери педофили от власт.Да се отменят една камара регулации и да се изземат права дадени от националните държави към ЕС.ЕСПЧ трябва да бъде затворен и всички държави да излязат от Конвенцията отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 22 часа Дойде чичо Дони и взеха да падат ограничения. Току виж скоро и тук отменят автоматичните зазвездявания. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар