Анализаторите от Jefferies избраха Meta като един от „победителите“ в сферата на генеративния AI за 2025 г., като в бележка от 15 декември написаха, че огромната потребителска база на компанията представлява „една от най-големите възможности за въвеждане на инструменти за генеративен AI“. Миналата седмица анализаторите на Truist Securities написаха в бележка, че дигиталният асистент Meta AI може да отправи предизвикателство на Google в търсенето като „машина за отговори на всякакви запитвания“ и че през 2025 г., компанията за социални мрежи вероятно ще се представи особено силно, като потенциално ще се възползва от предлагането на бизнеса на по-развитите чатботове за обслужване на клиенти.
„Вярваме, че Meta има уникална възможност да представи инструменти с генеративен изкуствен интелект на близо 4 млрд. потребители и приблизително 200 млн. бизнеса в своето портфолио от приложения“, пишат анализаторите на Jefferies.
Meta отказва да коментира въпроса, но припомня по-рано представените си статистики и коментари на директорите си относно AI.
Увеличаващата се база от потребители на Meta AI
Meta все повече говори за броя на хората, които използват Meta AI, а през декември Зукърбърг каза, че дигиталният асистент „сега има близо 600 млн. активни потребители месечно“.
Той пусна чатбота Meta AI през 2023 г., за да се конкурира с генеративните AI чатботове на конкурентите, най-вече ChatGPT на OpenAI. През април компанията изведе чатбота си на преден план във всяко от приложенията в своята империя, като постави Meta AI в лентите за търсене на Instagram, Facebook, WhatsApp и Messenger.
Но тъй като компанията не предлага самостоятелно Meta AI, е трудно директно да се сравни потреблението му с това на подобни услуги като ChatGPT или Claude на Anthropic, посочва Дейвид Къри, редактор на данни в компанията Business of Apps.
Що се отнася до месечно активните потребители, най-популярните от тези приложения с чатбот с генеративен изкуствен интелект е ChatGPT с голяма преднина, следван от Google Gemini, Microsoft Copilot, Claude и Perplexity, допълва Къри.
„Самостоятелният уебсайт на Meta AI има по-малко от 10 млн. посещения месечно, което го поставя далеч зад основните услуги (ChatGPT, Gemini и т.н.) и дори по-ниско от някои играчи от среден клас като Anthropic”, коментира Къри въз основа на данни, до които е получил достъп чрез услугата за уеб проследяване Similarweb.
Главният финансов директор на Meta Сюзън Ли през юли коментира пред анализатори, че Индия се е превърнала в „най-големия пазар на компанията по потребление на Meta AI“. Ползването съвпадна с обещаващи признаци за задържане на потребителите и ангажираността им в WhatsApp, допълва Ли.
Сред тези потребители е Сони Раван, музикален продуцент в Пуна, Индия. Раван коментира, че намира Meta AI, която използва през WhatsApp, за полезен начин да научава историята на песните, които харесва. Освен това го използва и като инструмент, за да научи за хората в музикалната индустрия, с които планира да работи или да се срещне. Той описва това като чудесен начин за подготовка.
Сатиш Тиягараджан, 30-годишен инженер по техническа поддръжка в компанията за маркетингови технологии GoX,AI, коментира, че все повече използва Meta AI като инструмент за търсене чрез WhatsApp, който, както отбелязва, доминира на индийския пазар на мобилни интернет комуникации.
преди 2 дни Умно решение - собствена инфраструктура, цоцащите дивиден не обичат такива неща ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар