IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Meta заложи всичко на AI през 2024 г.

През 2025 г. натискът върху компанията ще се засили

07:46 | 06.01.25 г. 1
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Анализаторите от Jefferies избраха Meta като един от „победителите“ в сферата на генеративния AI за 2025 г., като в бележка от 15 декември написаха, че огромната потребителска база на компанията представлява „една от най-големите възможности за въвеждане на инструменти за генеративен AI“. Миналата седмица анализаторите на Truist Securities написаха в бележка, че дигиталният асистент Meta AI може да отправи предизвикателство на Google в търсенето като „машина за отговори на всякакви запитвания“ и че през 2025 г., компанията за социални мрежи вероятно ще се представи особено силно, като потенциално ще се възползва от предлагането на бизнеса на по-развитите чатботове за обслужване на клиенти.

„Вярваме, че Meta има уникална възможност да представи инструменти с генеративен изкуствен интелект на близо 4 млрд. потребители и приблизително 200 млн. бизнеса в своето портфолио от приложения“, пишат анализаторите на Jefferies.

Meta отказва да коментира въпроса, но припомня по-рано представените си статистики и коментари на директорите си относно AI.

Увеличаващата се база от потребители на Meta AI

Meta все повече говори за броя на хората, които използват Meta AI, а през декември Зукърбърг каза, че дигиталният асистент „сега има близо 600 млн. активни потребители месечно“.

Той пусна чатбота Meta AI през 2023 г., за да се конкурира с генеративните AI чатботове на конкурентите, най-вече ChatGPT на OpenAI. През април компанията изведе чатбота си на преден план във всяко от приложенията в своята империя, като постави Meta AI в лентите за търсене на Instagram, Facebook, WhatsApp и Messenger.

Но тъй като компанията не предлага самостоятелно Meta AI, е трудно директно да се сравни потреблението му с това на подобни услуги като ChatGPT или Claude на Anthropic, посочва Дейвид Къри, редактор на данни в компанията Business of Apps.

Що се отнася до месечно активните потребители, най-популярните от тези приложения с чатбот с генеративен изкуствен интелект е ChatGPT с голяма преднина, следван от Google Gemini, Microsoft Copilot, Claude и Perplexity, допълва Къри.

„Самостоятелният уебсайт на Meta AI има по-малко от 10 млн. посещения месечно, което го поставя далеч зад основните услуги (ChatGPT, Gemini и т.н.) и дори по-ниско от някои играчи от среден клас като Anthropic”, коментира Къри въз основа на данни, до които е получил достъп чрез услугата за уеб проследяване Similarweb.

Главният финансов директор на Meta Сюзън Ли през юли коментира пред анализатори, че Индия се е превърнала в „най-големия пазар на компанията по потребление на Meta AI“. Ползването съвпадна с обещаващи признаци за задържане на потребителите и ангажираността им в WhatsApp, допълва Ли.

Сред тези потребители е Сони Раван, музикален продуцент в Пуна, Индия. Раван коментира, че намира Meta AI, която използва през WhatsApp, за полезен начин да научава историята на песните, които харесва. Освен това го използва и като инструмент, за да научи за хората в музикалната индустрия, с които планира да работи или да се срещне. Той описва това като чудесен начин за подготовка.

Сатиш Тиягараджан, 30-годишен инженер по техническа поддръжка в компанията за маркетингови технологии GoX,AI, коментира, че все повече използва Meta AI като инструмент за търсене чрез WhatsApp, който, както отбелязва, доминира на индийския пазар на мобилни интернет комуникации.

Последна актуализация: 13:57 | 06.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 8
гъбко
преди 2 дни
Умно решение - собствена инфраструктура, цоцащите дивиден не обичат такива неща ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още