IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Meta заложи всичко на AI през 2024 г.

През 2025 г. натискът върху компанията ще се засили

07:46 | 06.01.25 г. 1
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

„Aut Zuck Aut Nihil“ пише отпред на широката черна тениска на Марк Зукърбърг по време на основната реч на събитието на Meta - Connect, през септември.

Думите, изписани с главни букви и сив шрифт, бяха заигравка с латинската фраза „Aut Caesar Aut Nihil“, която се превежда като „Или Цезар, или нищо“, или по-скоро „Всичко или нищо“. Това беше подходяща фраза за компания, която през 2024 г. заложи повечето си ресурси в своята стратегия за изкуствен интелект, пише в анализ на CNBC.

През април Meta заяви, че през 2024 г. ще повиши разходите си с до 10 млрд. долара, за да подкрепи инфраструктурните инвестиции, свързани с усилията на компанията в сферата на изкуствения интелект (AI). Въпреки че новината изпрати цената на акциите на гиганта с 19% надолу същата вечер, инвеститорите все пак подкрепят скъпите амбиции на компанията за AI. Стойността на книжата на Meta достигна рекорд на 11 декември и към онзи момент бе нараснала с близо 70% от началото на годината.

„Ясно е, че има много нови възможности за използване на новите постижения на AI, за да ускорим нашия основен бизнес, който трябва да има силна възвръщаемост на инвестициите през следващите няколко години, така че мисля, че трябва да инвестираме повече там“, коментира Зукърбърг пред инвеститорите през октомври.

Той отбеляза „положителното въздействие на изкуствения интелект върху почти всички аспекти на нашата работа“, подчертавайки, че технологията е ключова за възстановяването на бизнеса с онлайн реклама на компанията. Сегментът беше засегнат силно през 2021 г. от актуализацията на политиките за поверителноста на iOS на Apple. Освен това Зукърбърг посочи, че изкуственият интелект стои в основата на повече нови проекти на Meta, като умните очила Ray-Ban Meta и експерименталните очила с добавена реалност Orion, за които лидерът на компанията вярва, че могат да представляват „следващата компютърна платформа“.

Коментарите на Зукърбърг за AI подчертават как технологията се превърна в основен приоритет за компанията, оказвайки пряко влияние върху бизнеса ѝ и потенциално проправяйки пътя за бъдещи възможности за генериране на приходи. За разлика от по-конвенционалните услуги на компанията, като Instagram и Facebook, изкуственият интелект е инфраструктурна технология, която Зукърбърг иска да включи в различните си продукти, особено след като конкуренти като OpenAI продължават да си проправят път към потребителите.

Въпреки че семейството от GPT модели на OpenAI помага за захранването на приложения като ChatGPT, моделите Llama AI на Meta захранват по-новите генеративни AI функции на компанията като дигиталния асистент Meta AI. Този чатбот е основният начин на Зукърбърг да представи технологии за генеративен изкуствен интелект на милиардите си потребители.

„Meta AI е напът да се превърне в най-използвания AI асистент в света до края на тази година", заяви Зукърбърг по време на Connect.

Компанията пуска все повече функции с генеративен AI за рекламодатели, за да продължи да подобрява ефективността на своята платформа за онлайн реклама. А с наемането на Клара Ших, която беше главен изпълнителен директор за AI в Salesforce, за ръководител на новата бизнес група за изкуствен интелект, Meta си поставя за цел да изгради звено, което през новата година е по-фокусирано върху компаниите.

Всеобхватният подход на Meta към AI накара анализаторите да прогнозират, че Meta е позиционирана за по-голям успех през 2025 г.

Последна актуализация: 13:57 | 06.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 8
гъбко
преди 1 ден
Умно решение - собствена инфраструктура, цоцащите дивиден не обичат такива неща ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още