Притежаваната от Илон Мъск социална мрежа X повиши цената на своя план Premium+ на няколко пазара, докато компанията се опитва да увеличи плащанията към създателите на съдържание в платформата, предава Ройтерс.
Сега най-високият план е с цена от 22 долара на месец в САЩ спрямо 16 долара по-рано, сочи публикация в блога на X. Цените на базовата услуга и на премиум плана остават без промяна, съответно 3 и 8 долара месечно.
През октомври X промени своите практики за споделяне на приходите, за да гарантира, че абонаментните такси ще допринесат по-пряко към плащанията на създателите на съдържание и че те се компенсират от качеството на съдържанието и ангажираността на аудиторията, а не само от гледането на реклами.
Актуализираните цени важат за нови абонати, а досегашните такива ще запазят текущите тарифи до 20 януари.
X предлага на абонатите на Premium+ да сърфират без реклами. Планът включва функции като разширен достъп до чатбота Grok AI и Radar, който предлага анализи в реално време на възникващи тенденции чрез проследяване на ключови думи.
Абонаментите са ключова част от стратегията на Мъск за стимулиране на ръста на приходите на X. Платформата беше известна като Twitter преди милиардерът да я е купи. Тя отдавна разчита на приходи от реклама.