fallback

TikTok изгуби още една съдебна битка да спре забраната на приложението в САЩ

Апелативен съд отхвърли искане на китайския собственик да стопира прилагането на закона, с който се иска продажба на приложението, за да продължи да оперира в страната

12:05 | 14.12.24 г.

Вероятността платформата TikTok да бъде забранена в САЩ през следващия месец се увеличава, след като апелативен съд отказа да стопира изискването на американското правителство компанията майка ByteDance Ltd да продаде популярното приложение за споделяне на видео.

Искането на компанията за паузиране на мярката беше обжалвано пред апелативния съд, след като състав на федералния апелативен съд във Вашингтон потвърди закона за забрана на социалната платформа в САЩ, освен ако ByteDance не се откаже от приложението до 19 януари 2025 г., пише Bloomberg.

TikTok поиска отлагане, докато обжалва решението и докато чака бъдещата администрация на новоизбрания президент Доналд Тръмп да се произнесе по въпроса.

TikTok сега планира да отнесе случая си до Върховния съд на САЩ. „Гласовете на над 170 млн. американци тук в САЩ и по света ще бъдат заглушени на 19 януари 2025 г., освен ако забраната на TikTok не бъде спряна“, пише компанията в пост в платформата X на Илон Мъск, след като апелативният съд публикува решението си.

Апелативният съд заключава, че Законът за защита на американците от контролирани приложения от чуждестранни врагове „отговаря на изискванията на Първата поправка при засилен контрол“.

Компанията твърди, че спирането на изпълнението на мярката няма да представлява „непосредствена заплаха за националната сигурност“, а забраната на приложението ще навреди значително на потребителите и компанията. Ако съдилищата не предприемат действия, TikTok ще бъде премахнат от магазините за мобилни приложения на 19 януари, което ще го направи недостъпен за американците, които все още не използват платформата.

В първото съдебно решение в подкрепа на правителствената мярка се казва, че властите в САЩ имат основание да се опасяват за националната сигурност, както и че Китай може да използва платформата за събиране на данни за граждани или прокарване на пропаганда. Съдът отхвърли аргумента на компанията, че законът нарушава конституционната защита на свободата на словото.

Мнозина, които използват платформата за информация и забавление, се надяват, че Тръмп ще ѝ се притече на помощ, тъй като я използва активно в предизборната кампания, за да привлече по-младите гласоподаватели. Той обаче неуспешно се опита да принуди компанията майка да продаде приложението по време на първия си мандат като президент (2016-2020 г.).

TikTok пише в позицията си, че администрацията на Тръмп може да смекчи най-тежките последици от прилагането на закона. Актът дава на президента и главния прокурор „широка свобода на преценка относно времето и прилагането на неговите разпоредби“, според компанията.

Министерството на правосъдието поиска от съда да отхвърли искането на платформата с обяснението, че „неопределено забавяне“, вероятно с продължителност повече от година, „би било особено вредно за интересите на правителството и обществеността при прилагането на закона“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:07 | 14.12.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още