IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Meta ще предлага по-малко персонализирани реклами в ЕС

Това е поредният опит на компанията да отговори на исканията на съюза

20:06 | 12.11.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Потребителите на Facebook и Instagram в страните от Европейския съюз (ЕС) ще могат да ги ползват, без да им бъдат предлагани твърде персонализирани реклами. Технологичната корпорация Meta ще им предостави тази възможност дори и да не са абонирани за платените версии на социалните ѝ мрежи, предаде Associated Press.

От около година Meta предлага на потребителите си в страните от ЕС да се абонират срещу определена месечна такса за версиите на Facebook и Instagram без реклами. Европейските регулаторни органи обаче обвиняват американската технологична корпорация, че на практика ощетява потребителите.

Сега Meta посочва в своя онлайн блог, че през идните седмици на потребителите на Facebook и Instagram в ЕС ще бъде предоставена и трета възможност, освен абонамент или версии с персонализирани реклами. Те ще имат право да изберат версия на някоя от двете социални мрежи, при която ще им бъдат предлагани "по-малко персонализирани" реклами. Това означава, че на потребителите ще бъдат предлагани реклами, които са насочени към тях само въз основа на това, което са разглеждали през последните два часа от текущата си сесия във Facebook и Instagram. Тези реклами ще бъдат насочвани към потребителите и въз основа на "минимална лична информация", която са предоставили на онлайн платформите, като възраст, местоположение и пол.

Предложението е пореден опит на Meta да заобиколи разпоредбите на Европейския съюз, които може да ограничат възможността на компанията да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Това би ограничило основния източник на приходи на американската корпорация, посочват анализатори.

Също днес американската технологична компания обяви, че намалява абонаментните такси за версиите на своите социални мрежи без реклами. Потребителите, които ги ползват от настолни компютри, вече ще плащат по 5,99 евро месечно вместо 9,99 евро. Тези, които сърфират в тях чрез смартфони, базирани на мобилната операционна система Android или на IOS, която е вградена в устройствата на Apple, ще бъдат таксувани по 7,99 евро на месец вместо 12,99 евро, посочва AP.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:06 | 12.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още