Екипите и на двамата кандидати за президент на САЩ използваха умело дигиталните канали, но Доналд Тръмп по-добре успя да представи своето послание в социалните мрежи, насочвайки се към правилните групи. Това каза Ален Попович, изпълнителен директор на Connect Me, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него в дигиталното пространство е по-важно как биват представени посланията от това кой харчи повече.
Попович посочи, че за първи път при тази кампания се е видяло реалното използване на изкуствен интелект за анализиране на посланията, за да се разбере как публиката откликва на тях. Когато има попадения, те биват пренасяни в мейнстрийм медиите, обясни той.
И двата екипа използваха това умело, може би Тръмп – по-фокусирано, защото той използваше и доста традиционен начин за доставяне на посланията, каза още Попович.
По думите му във всеки вид комуникационен бизнес изкуственият интелект вече се използва умело, включително и при създаването на финансовите инструменти. По време на кампанията обаче за първи път се е видяло толкова масово в политиката.
Попович спомена за доклад на Ройтерс, според който традиционните медии се губят в начина, по който да говорят на мъжете и жените от аудиторията си,
„Това е течение, което Тръмп започна да използва и да участва много в подкасти. Над 70% от потребителите търсят верифицирана информация през подкастите“, каза още експертът.
„Подкастът няма да ти спечели изборите, но е перфектната кола, която да те докара до определена точка, в която да бъдеш чут“, посочи Попович.
Той коментира и използването на инфлуенсъри в предизборната кампания. Хората вярват на хора, а инфлуенсърите са хора – когато застане пред теб един инфлуенсър, той застава в ролята си на човек, каза той. Според него обаче кампанията на Харис е избрала грешните инфлуенсъри и в грешното време и скандалът с рапъра Пи Диди е повлиял от гледна точка на подкрепилите Камала Харис Бионсе и Дженифър Лопес.
Друга грешка на екипа на Харис е съсредоточаването върху жени и по-млада аудитория, защото по негови наблюдения в света по-младата аудитория все още не гласува.
Платформата на милиардера Илон Мъск X бе ключова за изборите в САЩ, смята още Попович.
„Трябва да гледаме посланията и каналите в САЩ. Всичко това се репликира и хората използват подобни модели, опитвайки се да ги адаптират на местно ниво. Можем да видим, че нещата в Европа не са толкова различни като усещане. Виждаме тотална промяна на полюси, промяна сред избирателните нагласи на млади и възрастни и каналите, които се използват за реклама“, каза той.
Според Попович предстоят интересни времена и навлизането на изкуствения интелект в политиката с пълна сила.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да намерите тук.