IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Марк Зукърбърг иска още генерирано от AI съдържание в социалните си мрежи

Начинът, по който тези платформи изглеждат, може значително да се промени

11:39 | 04.11.24 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Facebook вече е наводнен със странни изображения, генерирани от изкуствен интелект. По-рано тази седмица изследователи, които са анализирали над 100 страници във Facebook, публикуващи големи обеми от AI съдържание, установиха, че някои публикуват десетки такива изображения всеки ден. Някои са създатели на съдържание, които се опитват да увеличат своите последователи, докато други са измамници, опитващи се да рекламират несъществуващи продукти или да привлекат трафик към уебсайтове, пълни с реклами.

Цялото това съдържание може да има въздействие в реалния свят. В четвъртък хиляди хора в Дъблин, Ирландия, са били измамени да посетят несъществуващ парад за Хелоуин, след като са видели реклами, базирани на изкуствен интелект, които са били разпространени в социалните мрежи, твърди изследователят на дезинформацията Киарън О‘Конър.

Някога фермите за съдържание наводниха Facebook с нискокачествени статии, написани от хора, за да изиграят алгоритъма, но AI инструментите ви позволяват да генерирате много повече съдържание без разходи. На практика това е нова форма на кликбейт и изследователите показаха, че алгоритъмът на Facebook с радост я популяризира.

Което ни води до истинската причина Зукърбърг да направи своя AI безплатен. Като предоставя AI моделите в ръцете на възможно най-много разработчици, Meta предлага повече съдържание, генерирано от AI, в мрежата. Колкото по-голям е обемът на AI съдържание, толкова по-вероятно е да има публикации, които могат да станат вирусни в платформите на Meta, за да накарат хората да скролват. Това е ключово за компания, която генерира 98% от приходите си от реклама.

Това е и хитра стратегия, която е направо извадена от наръчника на Силициевата долина, твърди Джулиън Корнебис, доцент в University College London.

Спомнете си как към 2015 г. Google провеждаше кампания за разпространение на оптична широколентова свързаност, като инвестира милиарди в оптична инфраструктура, която няма нищо общо с основния бизнес на компанията. По онова време Google се позиционира като разширяваща достъпа до интернет в името на общественото благо, но имаше очевидна стратегичка полза - увеличаване на пазара за реклами и услуги на Google. „Повече хора онлайн с високоскоростен интернет означава повече хора да използват Google“, посочва Корнебис.

Зукърбърг изглежда следва същия модел, харчейки милиарди за инфраструктура, която други да използват свободно, и позиционира тази работа като демократизираща изкуствения интелект. В действителност той отглежда нещо, което ще захранва дейността му за години напред.

Да се ​​надяваме, че обществеността ще се отдръпне от този тип публикации. Вирусното AI съдържание може да изглежда като безобидно забавление, но препълването на фийдовете на хората с машинно генериран шум измества изживяването от истинското човешко изразяване и автентичността. Зукърбърг рискува да повтори една неблагородна глава в историята на Facebook, когато неговите алгоритми възнаградиха ферми за кликбейт съдържание и масово произведено съдържание. Facebook вече трудно може да го нарече „социален“. Скоро няма да бъде и „медия“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:40 | 04.11.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 10
khao
преди 1 месец
успех, но ще стане още по скучен от колкото е... май верно ще се окаже че си откраднал идеята, всичките ти последващи проекти са от провал нагоре..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още