Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг ще увеличи значително инвестициите в изкуствен интелект (AI) и в други футуристични технологии, продължавайки дългогодишната битка между дългосрочните залози на компанията и основния рекламен бизнес, който осигурява по-голямата част от приходите на Meta, пише Bloomberg.
Зукърбърг предупреди инвеститорите, че Meta ще продължи да харчи много за инфраструктура и други проекти като метавселената и AI очила – усилия, които вярва, че стоят в основата на бъдещето на компанията. Това ще бъде подкрепено от рекламния бизнес, който не е набрал инерцията, очаквана от Wall Street. Цената на акциите на компанията се понижи с повече от 2,8% по време на следборсовата търговия.
„Виждаме, че изкуственият интелект има положително въздействие върху почти всички аспекти на нашата работа – от основния ни бизнес до нови услуги и компютърни платформи“, коментира главният изпълнителен директор на Meta при представянето на отчета за третото тримесечие. „Има много възможности за използване на новите постижения на AI, за да ускорим основния ни бизнес“.
Meta предупреди, че загубата от Reality Labs, подразделението, фокусирано върху изкуствен интелект и добавена реалност, ще продължи да се увеличава тази година, допълвайки, че бюджетът за 2025 г. все още се финализира. Reality labs отчете 4,4 млрд. долара оперативна загуба за тримесечието.
Очаква се разходите да достигнат близо 100 млрд. долара тази година, а Meta оказва натиск върху основния си рекламен бизнес, за да финансира усилията. Компанията каза на инвеститорите, че приходите за настоящото тримесечие ще бъдат между 45 млрд. и 48 млрд. долара. Средната прогноза на анализаторите за четвъртото тримесечие е за 46 млрд. долара.
През последните години Зукърбърг работи по преосмислянето на компанията като иноватор в сферата на изкуствения интелект, променяйки представата на инвеститорите за потенциалния растеж на Meta. Технологичният гигант разработи няколко ключови продукта с изкуствен интелект като част от всичко това, включително големи езикови модели, използвани за захранване на чатботове, асистент, вграден в различни социални мрежи, и умни очила, захранвани с AI. Meta вече работи върху следващата версия на Llama – големият езиков модел, стоящ в основата на нейните AI продукти и услуги, а Зукърбърг каза, че Llama 4 ще бъде по-бърз, по-мощен и по-рентабилен от предишните модели.
Част от най-амбициозните проекти на Зукърбърг обаче все още са години назад от масово потребление. В крайна сметка той се надява, че потребителите ще работят и ще играят в дигиталната среда, известна като метавселената, която Meta все още изгражда. Наскоро компанията представи и първия си чифт очила с добавена реалност, който може да проектира изображения върху физическия свят. Зукърбърг се надява, че тези очила, наречени Orion, един ден ще могат да се конкурират със смартфоните.
Този фокус върху AI помогна за поскъпването на акциите на Meta, които повишиха стойността си с повече от 67% тази година до приключването на борсовата сесия в сряда. Това я прави една от най-добре представящите се акции в S&P 500. Но също така и два и с висока цена. „Нашите инвестиции в AI продължават да изискват сериозна инфраструктура и очаквам да продължа да инвестирам значително там“, коментира още Зукърбърг.
Междувременно социалните мрежи на Meta, включително Facebook и Instagram, продължават да движат по-голямата част от бизнеса. Meta отчете 40,6 млрд. долара приходи от продажби за периода до 30 септември, което представлява ръст от 19% спрямо същото тримесечие година по-рано и е малко над средната прогнозата на Wall Street за 40,3 млрд. долара.
Meta разчита на напредъка на изкуствения интелект, който да подобри таргетирането на рекламите и препоръките на съдържание, което има по-непосредствено въздействие върху бизнес резултатите. Компанията е променила своите алгоритми, за да показва на хората повече съдържание извън тяхната мрежа от приятели и семейство – част от по-широка стратегия за увеличаване на ангажираността. Освен това намалява разпространението на политическо съдържание.
Препоръките, направени чрез изкуствен интелект, са довели до 8% увеличение на времето, прекарано във Facebook, и 6% на това, прекарано в Instagram, заяви Зукърбърг.
Meta заяви, че разходите ѝ за годината ще бъдат между 96 млрд. и 98 млрд. долара.