Meta Platforms трябва да ограничи използването на лични данни, събрани от Facebook, за таргетирана реклама, постанови в петък върховният съд в Европа, подкрепяйки активиста в сферата на поверителността Макс Шремс, предаде Ройтерс.
Шремс отнесе жалбата си до австрийски съд, заявявайки, че е бил таргетиран с реклами в резултат на персонализиране на услугата, базирани на обработка на лични данни.
След това австрийският трибунал потърси насоки от базирания в Люксембург Съд на Европейския съюз, който в петък подкрепи Шремс.
„Социална мрежа като Facebook не може да използва всички лични данни, получени за целите на целева реклама, без ограничение по отношение на времето и без разграничение по отношение на вида на данните“, реши Съдът на ЕС.
Съдиите посочиха, че принципът за минимизиране на данните според правилата за поверителност на ЕС, известни още като Общ регламент за защита на данните (GDPR), определят това.
Meta отговори, като посочи, че е инвестирала повече от 5 млрд. евро, за да вгради поверителност в продуктите си и че не използва специални категории данни, които потребителите предоставят, за да персонализира рекламите, а на рекламодателите не е разрешено да споделят чувствителна информация.
„Всеки, който използва Facebook, има достъп до широк набор от настройки и инструменти, които позволяват на хората да управляват как използваме тяхната информация“, коментира говорител на Meta.
Адвокатът на Шремс Катарина Раабе-Ступниг приветства решението.
„След това решение само малка част от набора от данни на Meta ще може да се използва за реклама, дори когато потребителите дават съгласието си за реклами. Това решение важи и за всяка друга компания за онлайн реклама, която няма строги практики за изтриване на данни“, посочва тя.
Шремс е съдил Meta няколко пъти за предполагаеми нарушения на GDPR.
преди 2 месеца Мета и Зукерб.. не могат да бърдат пипнати .. те са с протекции от "горе" (както се казваше в комунизма) отговор Сигнализирай за неуместен коментар