IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Snap ще се фокусира върху разрастващия се рекламен бизнес и добавената реалност

Компанията се опитва да пребори слабото представяне на акциите си

10:34 | 04.09.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел се опитва да обедини служителите на фона 48-процентния спад на цената на акциите тази година. Във вътрешно писмо до работниците той пише, че компанията е на път да регистрира рекордни годишни приходи и ще продължи да развива добавената реалност, пише Bloomberg.

„Може би се чудите защо с целия напредък, който постигнахме в нашия бизнес през последната година, представянето на нашите акции изостава от общия пазар“, пише Шпигел в писмото от вторник. „Отговорът е прост: нашият рекламен бизнес расте по-бавно от нашите конкуренти“, посочва той.

Snap, която е известна със своето приложение за изчезващи снимки Snapchat, се конкурира с Instagram на Meta Platforms и TikTok на ByteDance, които са популярни сред младите хора и имат по-големи рекламни бизнеси. Акциите на Meta повишиха стойността си с 45% тази година.

Snap прави промени по рекламния си бизнес, за да се фокусира повече върху рекламите с директен отговор, които карат потребителите да предприемат специфични действия, като да свалят приложение или да купят продукт. Традиционно компанията се фокусираше повече върху кампании за разпознаваемост на марката, които са по-евтини за поддръжка, но и не толкова доходоносни. В процеса на изграждане на своите рекламни технологии, приходите от продажби на социалната мрежа се понижиха през няколко тримесечия на 2023 г., преди да се върнат към растежа в края на миналата година. Приходите на Snap от рекламите с директен отговор са нараснали с 16% през второто тримесечие, заяви Шпигел на служителите.

Главният изпълнителен директор каза още, че компанията експериментира с два нови формата, които ще показват реклами в кутията с входящи съобщения и в картографската опция. Това е първият път, в който Snap добавя начин за монетизиране на популярната си картографска функция, която позволява на потребителите да виждат местоположението на приятелите си в реално време.

Очаква се Snap да генерира 5,35 млрд. долара приходи тази година, което е с 16% повече спрямо година по-рано, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Компанията също така ще продължи да инвестира сериозно в технологии за добавена реалност и умни очила. По-рано тази година за първи път Snap започна да прогнозира разходите, свързани с инфраструктурата, което включва средства за поддръжка на машинно обучение, добавена реалност и изкуствен интелект.

„За разлика от дигиталната реклама, където късно навлязохме на пазара с утвърдени, мащабни играчи, ние сме лидер на пазара на този нов тип очила и в разработването на нашата платформа за добавена реалност“, пише Шпигел.

Snap пусна първите си умни очила още през 2016 г. Очилата, които могат да записват видео и се казват Spectacle, станаха популярни с шарените си рамки и с това, че се продаваха във вендинг машини. Но компанията продаде само 220 хил. бройки, а по-късно отписа 50 млрд. долара от стойността на хардуерния си бизнес. Очаква се Snap да представи нов чифт умни очила с добавена реалност по време на годишно партньорско събитие този месец. Конкурентният гигант Meta също планира да предложи нови очила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:34 | 04.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още