IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Инвестициите на Meta в AI започват бавно да оправдават очакванията

Компанията се справя по-добре с таргетирането и персонализирането на реклами

09:45 | 01.08.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Meta Platforms отчете по-високи от очакваното приходи от продажби за второто тримесечие, доказвайки, че инвестициите на компанията в изкуствен интелект (AI) ѝ помагат да продава повече таргетирани и персонализирани реклами, пише Bloomberg.

Този напредък, който изпрати цената на акциите на компанията за социални мрежи нагоре по време на следборсовата търговия в сряда, ще даде време на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг да инвестира в повече насочени към бъдещето продукти. В обръщение към инвеститорите и анализаторите той отдели повече време да говори за усилията на Meta в сферата на големите езикови модели, които стоят зад AI чатботовете, и да възхвалява умните очила на компанията, както и нейните очила за виртуална реалност.

„Има шега за това как всички изпълнителни директори на технологични компании се включват в представянето на отчетите и говорят за изкуствен интелект през цялото време“, коментира той. „Това е така, защото всъщност е изключително вълнуващо и ще промени всички тези различни неща в множество времеви хоризонти“.  

Зукърбърг коментира, че изкуственият интелект „в крайна сметка ще засегне по някакъв начин почти всеки продукт, който имаме“.

Meta използва AI, за да подобри начина, по който рекламите достигат до заинтересовани потребители, с което прави своя най-доходоносен бизнес по-ефективен. Компанията използва алгоритми, за да определи по-добре кога и къде да показва реклами и също така започва да въвежда функции с генеративен изкуствен интелект, така че търговците с малки бюджети да могат да създават по-интересни промоции.

Meta има 3,27 млрд. потребители във всичките си приложения към 30 юни, което представлява увеличение със 7% спрямо предходната година.

Компанията майка на Facebook и Instagram отчете 39,1 млрд. долара приходи от продажби за тримесечието до 30 юни, в сравнение със средна прогноза на анализаторите за 38,3 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg. Meta очаква приходите ѝ от продажби за настоящото тримесечие да са между 38,5 млрд. и 41 млрд. долара, спрямо средна прогноза за 39,2 млрд. долара.

Цената на акциите на Meta се повиши с около 5% по време на следборсовата търговия.

Meta харчи значително за центрове за данни и изчислителна мощност, докато Зукърбърг се опитва да извоюва водеща позиция на гиганта в AI надпреварата в индустрия. Meta коригира своята прогноза за капиталови разходи, като вече очаква 37-40 млрд. долара, с което повиши долната част на диапазона с 2 млрд. долара.

Компанията инвестира в големи езикови модели, а Meta наскоро обяви най-новия си такъв. Зукърбърг заяви, че той струва стотици милиони долари изчислителна мощ, за да бъде обучен. Освен това гигантът харчи много за дългосрочни проекти, включително за умните очила с изкуствен интелект, както и в редица виртуални светове за метавселената. Reality Labs – подразделението на Meta, което е натоварено със създаването на всички тези футуристични технологии, отчете загуба от близо 4,5 млрд. долара за тримесечието.

Балансирането на инвестициите с по-непосредствената нужда от финансова възвръщаемост понякога е предизвикателство за Meta. Ходовете на Зукърбърг, които подкрепиха представянето на акциите – съкращения на работни места, програма за обратно изкупуване на акции за 50 млрд. долара и първият в историята тримесечен дивидент на Meta – бяха въведени, тъй като той е наясно, че разходите на компанията ще продължат да растат. Компанията сега обяви, че планира да увеличи капиталовите разходи „значително“.

„Макар че продължаваме да развиваме плановете си за следващата година, в момента очакваме значителен ръст на капиталовите разходи за 2025 г., тъй като инвестираме в подкрепа на нашите усилия за изследване на изкуствения интелект и разработване на продукти“, каза Meta.

Има някои ранни признаци, че продуктите, фокусирани върху AI, набират популярност, макар и не непременно да допринасят за финансовите резултати на компанията. Зукърбърг каза, че чатботът Meta AI е напът да се превърне в най-широко използвания AI асистент в света до края на годината. В крайна сметка той вярва, че всеки бизнес ще се нуждае от един — ако не и от множество — чатботове с изкуствен интелект, за да обработва заявки за обслужване на клиенти и други взаимодействия, добави той.

Търсенето на умните очила на Meta, които са създадени в партньорство с Ray-Ban на EssilorLuxottica, изпреварва възможностите на компанията за производство, коментира Зукърбърг.

През април Зукърбърг заяви, че „умните инвеститори“ ще видят дългосрочните възможности на изкуствения интелект и технологията за метавселената, въпреки че финансовата възвръщаемост ще дойде след години. По-рано този месец той коментира пред Bloomberg, че да се инвестира твърде много би било по-добре от това да се инвестира твърде малко.

Акциите на Meta, които приключиха търговията в Ню Йорк на ниво от 474,83 долара за брой, повишиха стойността си след обявяването на резултатите. От началото на годината цената на книжата е скочила с 34 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:47 | 01.08.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още