Компанията майка на Instagram, Meta Platforms, ще позволи на потребителите да създават свои собствени чатботове, работещи с изкуствен интелект (AI), и да ги добавят към своите профили, пише Bloomberg.
Ходът е опит за ухажване на създателите на съдържание и за допълнително интегриране на софтуера за изкуствен интелект на компанията в нейните най-популярни потребителски продукти.
Функцията, наречена AI Studio, позволява на създателите на съдържание с професионални акаунти да направят персонализиран AI чатбот, който може да отговаря на често срещани въпроси от фенове или последователи. Хората могат да кажат на своите ботове на какви въпроси да отговарят или кои теми да избягват, пише Meta в публикация в блога си.
По-широката вселена от потребители на Instagram ще може да направи тематичен чатбот за своите профили, например такъв, фокусиран върху смесените бойни изкуства, храненето или домашните любимци.
И двете функции ще бъдат въведени за повече потребители през следващите седмици.
Meta представи за първи път AI Studio миналия септември. В понеделник компанията започна да предлага функциите за някои потребители, като времето съвпада с появата на главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг заедно с главния изпълнителен директор на Nvidia Corp. Дженсън Хуанг на конференцията ACM SIGGRAPH в Денвър тази седмица.
Meta харчи агресивно за AI през последните години и Зукърбърг не крие очакванията си, че компанията ще разработи някои от най-добрите чатботове в света. Тя вече предлага свой собствен AI чатбот, наречен Meta AI. Той е достъпен в Instagram, WhatsApp и Facebook.
По-рано този месец Meta пусна най-новия си голям езиков модел - технологията, използвана за захранване на чатботове. Този нов модел може да решава сложни математически проблеми и да анализира цели книги почти моментално, а също така позволява на потребителите да генерират нови изображения на себе си, като използват само текстова заявка.