IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

TikTok загуби първата част от битката си с ЕС

Властите в блока решиха, че компанията няма как да избегне Закона за цифровите пазари

15:25 | 17.07.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

TikTok загуби първото си съдебно оспорване срещу действията на Европейския съюз, насочени срещу технологичните гиганти. Това се случи, след като съдиите казаха, че китайската социална мрежа не може да избегне новия закон, който регулира компании като Google и Apple, пише Bloomberg.

Общият съд на Европейския съюз (ЕС) заяви, че компанията майка на TikTok – Byte Dance – е достатъчно влиятелна, за да бъде обхваната от знаковия Закон за цифровите пазари на блока, който влезе в сила през март. Решението може да бъде обжалвано преди най-висшата инстанция в ЕС – Европейския съд.

Съдиите заявиха, че TikTok отговаря на необходимите прагове, за да бъде включена в обхвата на закона и че опитът на ByteDance да обжалва решението на Европейската комисия (ЕК) да се прицели в компанията не е обосновано.

TikTok заяви, че е разочарована от решението, но вече е предприела стъпки за спазване на Закона за цифровите пазари. Говорител на Комисията коментира, че ЕК ще продължи да работи с ByteDance, за да осигури пълно съответствие с правилата.

Законът за цифровите пазари (DMA) има за цел да забрани на най-влиятелните технологични фирми да извършват списък от потенциални антиконкурентни действия, преди да е станало твърде късно. Той налага строг режим на фирмите, чиито практики преди това са довели до милиарди евро глоби и данъчни разпореждания от регулатора в ЕС.

Правилата се прилагат за платформи с приходи от продажби за поне 7,5 млрд. евро в блока или с пазарна капитализация от 75 млрд. евро. Платформените услуги също така трябва да имат над 45 млн. активни крайни потребители месечно и над 10 хил. активни бизнес потребители годишно в Европейския съюз, за да попаднат под правилата.

Законът забранява на определени платформи да предпочитат собствените си услуги пред тези на конкуренти. Забранено им е да комбинират лични данни от различните си услуги, да използват данни, които събират от търговци трети страни, за да се конкурират с тях, и трябва да позволяват на потребителите да изтеглят приложения от конкурентни платформи.

Google Search на Alphabet, Safari на Apple и магазинът на Amazon.com са сред платформите, които попадат под действието на DMA. Заедно с TikTok, и Apple, и Meta Platforms, оспорват определянето на някои услуги като такива, които попадат в обхвата на правилата.

TikTok се обърна към съда, за да изясни дали трябва да се съобразява с този закон. В публикация в блог, обявяваща решението по това време, компанията каза, че е „най-способният конкурент“ на най-големите играчи в индустрията.

Приложението за кратки видеа е гледано под лупа в целия свят, докато неговото влияние расте, на фона на опасенията за китайския му произход. Американският президент Джо Байдън подписа двупартийно решение през април, което цели да забрани услугата в САЩ, освен ако китайският ѝ собственик не отстъпи контрола. Това решение премина през двете камари на Конгреса и в крайна сметка се стигна дотам, че TikTok оспорва доколко е допустимо законово.

Междувременно TikTok е разследвана от регулаторите в ЕС за създаване на потенциално вредни за децата функции.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:55 | 17.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още