Snap даде положителни сигнали, че нейните усилия за възстановяване на бизнеса ѝ с дигитална реклама набират популярност сред рекламодателите. Това пък подкрепи приходите ѝ и доведе до по-силна конкуренция с гиганти като Google и Meta Platforms, пише Bloomberg.
Цената на акциите на Snap се повиши с над 20% по време на следборсовата търговия, след обявяването на отчета на компанията.
Приходите от продажби на гиганта са скочили с 18 на сто до 1,26 млрд. долара през периода до края на юни. Средната прогноза на анализаторите беше за 1,21 млрд. долара.
През последните две години главният изпълнителен директор Евън Шпигел прави промени в компанията, намалявайки броя на служителите и премахвайки проекти, които не носят ръст на приходите или на броя на потребителите. Същевременно Snap трансформира своя рекламен бизнес, въвеждайки нови начини за таргетиране и измерване на реклами в приложението Snapchat, и добави нови предложения за директни отговори. Въпреки че първоначално тези промени повлякоха надолу приходите, най-новите резултати показват, че решенията се отплащат.
„Годините на усърдна работа започват да се отплащат на рекламния бизнес на Snap”, твърди Макс Уилънс, старши анализатор в Emarketer. С промените, които направи и с увеличаването на рекламодателите, които идват в платформата, „Snap изглежда развива известно доверие като платформа, която може да постигне резултати“.
Компанията отчете 1,2 млрд. долара приходи за първото тримесечие, което представлява 21% ръст спрямо същия период година по-рано, когато Snap извършваше мащабни промени в своите рекламни предложения. Средната прогноза на анализаторите беше за 1,12 млрд. долара.
Snap отчете коригирана печалба преди данъци, лихви и амортизация от 45,7 млн. долара, спрямо по-малко от 1 млн. година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 67,6 млн. долара загуба.
Цената на акциите достигна връх от 15,04 долара по време на следборсовата търговия, след като по-рано приключи сесията в Ню Йорк на ниво от 11,40 долара. От началото на годината стойността на книжата на Snap спадна с 33 на сто. Резултатите на Snap бяха обявени в същата седмица, в която американските власти официално решиха, че конкурентът TikTok трябва да продаде бизнеса си в САЩ или да се изправи пред забрана в страната.
Snap се фокусираше предимно върху конкуренцията с платформите на Meta и Alphabet като разшири рекламните си предложения, които карат потребителите да предприемат незабавни действия – като извършването на покупка или абонирането за мейлинг лист. Компанията твърди, че най-сетне вижда ускоряване на търсенето, а приходите от тези предложения са се увеличили със 17% спрямо последното тримесечие.
Това също така накара по-малки рекламодатели да похарчат пари в Snapchat, а възможността за директна реакция към рекламите помага на Snap да разширява базата на своя рекламен бизнес. Броят на малките и средните компании, рекламиращи се в платформата, е нараснал с 85% спрямо година по-рано, посочва компанията в писмо до инвеститорите.
Компанията твърди, че потребителите ѝ са прекарали със 125% повече време, гледайки секцията Spotlight, която включва кратки видеа и напомня на TikTok. Ръстът е на годишна база. Предвид възможността TikTok да бъде забранена в САЩ, инвеститорите ще следят внимателно дали Snapchat потенциално ще спечели от това в следващите тримесечия.
Snapchat е имала 422 млн. дневно активни потребители през тримесечието до 31 март, което представлява ръст от 10% спрямо година по-рано. Компанията прогнозира, че през настоящото тримесечие ще има 431 млн. потребители. И двата показателя надминаха средните прогнози на анализаторите.
Snap отчете нетна загуба 305 млн. долара загуба за първото тримесечие, подобрение със 7% спрямо година по-рано. Като се изключат някои елементи, печалбата е достигнала 3 цента на акция, спрямо средна прогноза на анализаторите за загуба от 5 цента на акция.