IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зукърбърг призовава за търпение, докато насочването на Meta към AI дразни инвеститорите

Недобрата прогноза на компанията засенчи положителните ѝ показатели за последното тримесечие

11:00 | 25.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Тези показатели засенчиха това, което иначе беше солидно първо тримесечие с приходи от 36,5 млрд. долара – увеличение от над 27% спрямо същия период година по-рано. Печалбата е нараснала повече от два пъти до 12,4 млрд. долара.

Цената на акциите на Meta се е повишила с 39% от началото на годината до приключването на борсовата сесия в сряда и книжата се търгуват близо до исторически връх през последните няколко месеца, отчасти отразявайки вълнението около изкуствения интелект. Meta има една от най-добре представящите се акции сред играчите от Big Tech.

„Въпреки всички смели планове на Meta за изкуствения интелект тя не може да си позволи да откъсне вниманието си от основата на бизнеса – нейните ключови рекламни дейности“, пише в бележка Софи Лунд-Йейтс, анализатор в Hargreaves Lansdown. „Това не означава пренебрегване на AI, но означава, че разходите трябва да бъдат целенасочени и в съответствие с ясен стратегически поглед“, се казва още.

През предходното тримесечие Meta обяви обратно изкупуване на акции на стойност 50 млрд. долара в допълнение към първия тримесечен дивидент на компанията. Това беше опит да се успокоят инвеститорите, разочаровани от агресивните разходи на компанията за технологии, които все още не са се отплатили напълно.

През последните месеци Зукърбърг превърна изкуствения интелект в приоритет, пренасочвайки Meta към технологията, след като OpenAI пусна своя чатбот ChatGPT през 2022 г., предизвиквайки огромна конкуренция и развитие на AI сред големите технологични компании. Meta започна да вмъква изкуствен интелект във всеки аспект на бизнеса, от Instagram и Facebook до своите смарт очила.

През януари компанията обяви планове за нов център за данни на стойност 800 млн. долара и също така разработва свои собствени чипове за услуги с изкуствен интелект. Meta също така работи върху няколко нови итерации на своя голям езиков модел, известен като Llama, за захранване на чатботове и други AI услуги.

Компанията повтори по-мащабните си планове за разходите за 2024 г., заявявайки, че ще отдели от 96 до 99 млрд. долара за календарната година, което представлява леко увеличение от целта за 94-99 млрд. долара, дадена по-рано. Преди това компанията каза, че по-голямата част от средствата ще отидат за инфраструктура, в допълнение към дългогодишните залози в разширената и виртуалната реалност.

Смесеният отчет на Meta беше обявен в същия ден, в който президентът на САЩ Джо Байдън подписа законопроект, който ще принуди компанията майка на TikTok – ByteDance, да продаде популярната си видео услуга илида бъде изправена пред забрана в страната. Потенциалното елиминиране на основен конкурент може да даде тласък на рекламния бизнес на Meta, след като функцията с кратки видеа Reels е копие на тази на TikTok.

Сега Reels обхваща около 50% от времето, което хората прекарват в Instagram, посочва Ли пред анализатори. Запитана конкретно за случващото се с TikTok, тя казва, че е прекалено рано компанията да разбере потенциалното влияние на този ход.

Meta имаше бурни последните няколко години с нарастване на потребителите и активността на платформата от епохата на Covid по време на блокадите, последвано от отдръпване на рекламата през 2022 г. Meta също така нае много хора, когато времената бяха добри, което доведе до около 10 хил. съкращения на работни места през 2023 г. - период, който Зукърбърг нарече „година на ефективността“.

Тези болезнени ходове проправиха пътя за значителното увеличение на печалбата, което компанията вижда сега. Приходите за първото тримесечие са най-високите в историята на компанията за този период. Все повече хора пък се връщат към продуктите на Meta.

Зукърбърг коментира, че приложението Threads, което наподобява някогашния Twitter и беше пуснато миналия юли, сега има повече от 150 млн. активни потребители месечно, включително Тейлър Суифт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:20 | 25.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още