Meta Platforms пусна нови насоки за малките бизнеси, които се рекламират във Facebook и Instagram, с цел да им помогне да заобиколят таксите, наложени от Apple, пише Bloomberg.
Meta съветва компаниите да купуват реклами през уеб браузър, а не в iOS приложенията на Facebook или Instagram, гласят насоките, публикувани днес. Това ще им помогне да избегнат комисионата на Apple, която Meta твърди, че ще влезе в сила този месец.
Новата политика на Apple изисква рекламодателите да правят покупка в приложението всеки път, когато плащат за „подсилване“ на публикации в социалните мрежи – ход, който им дава по-голяма експозиция. Apple прибира цели 30% от приходите от покупки в приложенията в своя iOS софтуер, което означава, че Meta ще загуби чат от приходите си от реклама в полза на производителя на iPhone.
Промяната в политиката беше обявена от Apple още през 2022 г. Този ход разпали напрежението между технологичните гиганти, които се превърнаха в двама от най-големите противници в Силициевата долина през последните години. По това време Meta обвини компанията, че „подбива другите в дигиталната икономика“. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг също често критикува Apple за твърде големия ѝ контрол върху App Store.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук междувременно беше открит критик на практиките за поверителност на Meta, която разчита на потребителски данни, за да продава реклами. Предишните промени на Apple засегнаха Meta финансово. През 2021 г. настройка на iOS, която ограничи събирането на данни от трети страни, доведе до близо 10 млрд. долара загубени рекламни приходи за Meta.
Производителят на iPhone беше критикуван за своите политики, а компании като Spotify Technology и Epic Games (разработчикът на Fortnite) заявиха, че правилата на App Store не са справедливи. Компанията наскоро преразгледа своя подход в Европа, за да се съобрази с новото регионално законодателство, въпреки че тези промени предизвикаха допълнително недоволство.
Новата политика на Apple влиза в сила първо в САЩ, преди да бъде пусната в други страни по-късно тази година. Промяната ще изисква от рекламодателите да плащат предварително за реклами, когато ги купуват през приложение за iOS. Промяната ще засегне до голяма степен по-малките рекламодатели на Meta, някои от които използват подсилени публикации като единствена форма на реклама, казва компанията.