IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Pinterest последва стъпките на Snap и разочарова с новия си отчет

Компанията не успя да надмине очакванията за приходите си

09:59 | 09.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Цената на акциите на Pinterest се понижи по време на следборсовата търговия, след като приходите на компанията за четвъртото тримесечие не успяха да надхвърлят прогнозите на анализаторите. Това се случва в момент, в който социалната мрежа Snap също страда от бавни продажби, пише Bloomberg.

Приходите от продажби на Pinterest са нараснали с 12 на сто до 981 млн. долара през периода, спрямо средна прогноза за 990,2 млн. долара. Компанията успя да надмине очакванията за растежа на броя на потребителите си, като се похвали с 498 млн. месечни активни потребители, което е исторически връх.

След като първоначално записаха над 20% спад на борсата след края на сесията, акциите се справиха с по-голямата част от това понижение, подкрепени от новината за ново партньорство с Google. Към 17:06 ч. местно време в Ню Йорк цената на акциите беше спаднала със 7,8%.

Резултатите следват разочароващия отчет на Snap, която също преживя борсов спад тази седмица, защото приходите ѝ от продажби за празничното тримесечие не отговориха на очакванията. Междувременно миналата седмица Meta Platforms отчете по-високи приходи от прогнозираното.

Главният изпълнителен директор на Pinterest Бил Реди се опитва да се справи с предизвикателствата в една разклатена индустрия, като предлага таргетирани реклами с директен отговор. Когато Реди стана главен изпълнителен директор през 2022 г., подобни реклами представляваха само една трета от бизнеса на компанията. Сега тази категория обхваща над две трети.

Рекламите с директен отговор могат да бъдат по-ценни от другите видове, тъй като целят да стимулират конкретно действие, като кликване върху промоция или закупуване на артикул, вместо просто да изграждат информираност за марката.

Компанията също така се е фокусирала върху съдържанието, чрез което може да се пазарува. Така се улесняват потребителите да купуват неща в колекциите от изображения, които потребителите правят. Като част от тези усилия през май Pinterest обяви партньорство с Amazon.com. Новият договор с Google е подобен и трябва да помогне на Pinterest да генерира повече приходи от международните пазари, коментира лидерът на компанията по време на конферентен разговор.

Pinterest очаква приходи между 690 млн. и 705 млн. долара за настоящото тримесечие. Средната сума в този диапазон не би отговорила на прогнозата на анализаторите за 700,2 млн. долара.

Общите разходи на компанията са достигнали 785 млн. долара през последното тримесечие на миналата година. Сумата е под тази от 820 млн. долара, очаквана от анализаторите. Изпълнителният директор заяви, че „дисциплинираното управление на разходите“ е ключов фокус през 2023 г. и посочи, че компанията е забавила темпа на наемане на хора, когато той е поел ръководството.

И все пак Pinterest съкрати 150 служители преди година. Реди отхвърля идеята за по-нататъшни съкращения и твърди, че Pinterest е в по-добра позиция.

„Имаме екип, който се справя добре, предлагайки страхотни неща на нашите потребители и рекламодатели“, коментира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:59 | 09.02.24 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още