IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новият отчет на Snap потопи цената на акциите ѝ с 33%

Компанията не успява да се бори с по-големите си конкуренти

10:02 | 07.02.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Snap не успя да отговори на прогнозите на Wall Street за тримесечните си приходи, след като собственикът на Snapchat продължи да изпитва трудности в конкурирането срещу по-големи играчи за приходи от дигитална реклама. Новината изпрати цената на акциите ѝ с над 30% надолу, предава Ройтерс.

Въпреки че нейните функции често са копирани от конкуренти, инвеститорите отдавна поставят под въпрос способността на Snap да се бори с гиганти като Meta Platforms и Alphabet, които имат повече данни, с които могат да насочват реклами по-успешно.

Рекламните приходи от продажби на Meta нараснаха с 25% през тримесечието до края на декември. Рекламният бизнес на Google записа 11% ръст, след като рекламните продажби в YouTube се увеличиха с 16% през същия период.

Snap не успя да покаже, че може да капитализира от един здрав рекламен пазар, който до голяма степен остана устойчив въпреки икономическата несигурност, коментира Томас Монтейро, старши анализатор в Investing.com.

„Това подсказва, че опасенията на Snap не са макроикономически по природа, а главно вътрешни“, допълва той.

По време на разговор с анализатори Рич Грийнфилд от LightShed Parners отрави въпрос към главния изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел дали компанията като цяло е в „неравностойна позиция“ в сравнение с по-големите конкуренти.

Шпигел коментира, че все още вярва, че „има огромна възможност за нас да продължим да развиваме бизнеса си“.

Това ще включва повече фокусиране върху обслужването на рекламодатели, които искат да увеличат приходите си от продажби или да генерират кликвания върху рекламите им в уебсайта, вместо просто да насърчават разпознаваемостта на марката, твърди компанията.

„Очевидно ни се иска да се движим по-бързо, но работим толкова усилено, колкото можем“, коментира Шпигел.

Приходите за четвъртото тримесечие, завършило на 31 декември, са 1,36 млрд. долара, което е под консенсусната прогноза за 1,38 млрд. долара, сочат данни на LSEG.

Пълните годишни приходи на компанията за 2023 г. са 4,6 млрд. долара, непроменени спрямо година по-рано.

В понеделник Snap обяви, че ще съкрати 10% от служителите си, или 528 души, за да „инвестира постепенно“ в растежа на компанията.

В писмо до акционерите Snap посочва, че тази година ще насочи фокуса си към увеличаването на базата от потребители на Snapchat и ще инвестира на пазари, където печели най-много пари, включително Северна Америка и Европа.

Броят на потребителите на Snap в Северна Америка е в застой през четвъртото тримесечие, докато броят на потребителите в Европа е нараснал само с 4 млн. спрямо същото тримесечие на предходната година.

Дневно активните потребители са достигнали 414 млн., над средната прогноза на анализаторите за 411,6 млн.

По-голямата част от растежа е дошла от региони отвъд Северна Америка и Европа, които генерират по-малко рекламни приходи.

Snap заяви, че очаква дневно активните ѝ потребители да се увеличат до 420 млн., а приходите ѝ да достигнат между 1,1 млрд. и 1,14 млрд. долара през първото тримесечие. Средната прогноза на анализаторите е за 1,1 млрд. долара.

Цената на акциите на Snap се понижи с 33% до 11,72 долара по време на следборсовата търговия, след представянето на резултатите и разговора с анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:02 | 07.02.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още