Социалната мрежа Reddit е изготвила подробни планове за своето първично публично предлагане (IPO), което може да се състои през март, твърдят източници на Ройтерс. По думите им компанията напредва с листването, към което се прицелва от повече от три години.
Това ще бъде първото IPO на голяма социална мрежа от листването на Pinterest през 2019 г. Освен това ще се случи в момент, в който Reddit и други играчи в сектора са в ожесточена конкуренция за рекламни бюджети от платформи като TikTok и Facebook.
Предлагането ще тества и желанието на някои потребители на Reddit да подкрепят борсовия дебют на компанията на фондовия пазар. Много инвеститори, публикуващи в платформата, помогнаха за подхранването на десетки меме акции на борсата през последните три години – от търговеца на дребно GameStop до оператора на кина AMC Entertainment Holdings.
Reddit, която подаде конфиденциално документи за IPO през 2021 г., планира роудшоу за началото на март, а пълното листване да се случи в края на същия месец, споделят двама източници.
Базираната в Сан Франциско компания, която беше оценена на около 10 млрд. долара при кръг на финансиране от 2021 г., иска да продаде около 10% от акциите си в рамките на IPO-то, допълват източниците. По думите им Reddit ще реши каква оценка да търси от листването с наближаване на самото събитие.
Източниците все пак предупреждават, че плановете за IPO-то могат да бъдат отложени, както се е случвало и в миналото.
Говорител на Reddit е отказал коментар по въпроса.
Компанията е основана през 2005 г. от уеб разработчика Стив Хъфман и предприемача Алексис Оханиан. Reddit става известна предимно със своите нишови дискусионни групи и с това, че потребителите ѝ гласуват „за“ или „против“ съдържанието, публикувано от други членове.
Компанията, която генерира приходи предимно от реклама и предлага премиум достъп за 5,99 долара на месец, все още не е реализирала печалба, каза Хъфман в публикация в Reddit през миналия юни.
В миналото компанията приписваше загубата си на инвестициите в платформата си и на потребителите, които не показваха толкова голяма ангажираност към рекламата в нейния сайт, отколкото в други социални мрежи.
Reddit се въздържа от първично публично предлагане, изчаквайки да се доближи до рентабилността. Компанията очаква да е генерирала малко над 800 млн. долара рекламни приходи за 2023 г., което е с над 20% повече спрямо предходната година, писа миналия месец The Information.