IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Reddit се прицелва към IPO в края на март

Компанията може отново да промени борсовите си планове, твърдят източници на Ройтерс

18:13 | 18.01.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg
Снимка: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

Социалната мрежа Reddit е изготвила подробни планове за своето първично публично предлагане (IPO), което може да се състои през март, твърдят източници на Ройтерс. По думите им компанията напредва с листването, към което се прицелва от повече от три години.

Това ще бъде първото IPO на голяма социална мрежа от листването на Pinterest през 2019 г. Освен това ще се случи в момент, в който Reddit и други играчи в сектора са в ожесточена конкуренция за рекламни бюджети от платформи като TikTok и Facebook.

Предлагането ще тества и желанието на някои потребители на Reddit да подкрепят борсовия дебют на компанията на фондовия пазар. Много инвеститори, публикуващи в платформата, помогнаха за подхранването на десетки меме акции на борсата през последните три години – от търговеца на дребно GameStop до оператора на кина AMC Entertainment Holdings.

Reddit, която подаде конфиденциално документи за IPO през 2021 г., планира роудшоу за началото на март, а пълното листване да се случи в края на същия месец, споделят двама източници.

Базираната в Сан Франциско компания, която беше оценена на около 10 млрд. долара при кръг на финансиране от 2021 г., иска да продаде около 10% от акциите си в рамките на IPO-то, допълват източниците. По думите им Reddit ще реши каква оценка да търси от листването с наближаване на самото събитие.

Източниците все пак предупреждават, че плановете за IPO-то могат да бъдат отложени, както се е случвало и в миналото.

Говорител на Reddit е отказал коментар по въпроса.

Компанията е основана през 2005 г. от уеб разработчика Стив Хъфман и предприемача Алексис Оханиан. Reddit става известна предимно със своите нишови дискусионни групи и с това, че потребителите ѝ гласуват „за“ или „против“ съдържанието, публикувано от други членове.

Компанията, която генерира приходи предимно от реклама и предлага премиум достъп за 5,99 долара на месец, все още не е реализирала печалба, каза Хъфман в публикация в Reddit през миналия юни.

В миналото компанията приписваше загубата си на инвестициите в платформата си и на потребителите, които не показваха толкова голяма ангажираност към рекламата в нейния сайт, отколкото в други социални мрежи.

Reddit се въздържа от първично публично предлагане, изчаквайки да се доближи до рентабилността. Компанията очаква да е генерирала малко над 800 млн. долара рекламни приходи за 2023 г., което е с над 20% повече спрямо предходната година, писа миналия месец The Information.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:13 | 18.01.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още