TikTok на ByteDance си е поставила за цел да увеличи размера на своя американски бизнес с онлайн търговия десетократно до близо 17,5 млрд. долара тази година, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса. По този начин услугата ще се превърне в по-голяма заплаха за Amazon.
Целта за продадения обем стоки за 2024 г. през американската версия на TikTok Shop, която съчетава онлайн забавленията с импулсивните покупки, е обсъдена на вътрешни срещи през последните седмици. Тя все пак може да бъде променена в зависимост от това как върви бизнесът, допълват източници, пожелали да останат анонимни, защото нямат право да коментират публично въпроса.
Амбициозната цел на TikTok се сблъсква не само с Amazon, но и с други китайски играчи като Temu и Shein, които жънат големи успехи сред по-младите американски купувачи. За разлика от двата конкурентни дискаунтъра, TikTok разчита на обхвата си в социалните мрежи и на привлекателността на вирусното видео съдържание да задържа вниманието на купувачите.
Миналата година TikTok беше напът да запише около 20 млрд. долара глобална брутна стойност на стоките, като Югоизточна Азия допринесе за по-голямата част от продажбите в платформата, обяви по-рано Bloomberg News. Сега компанията се опитва да разшири продажбите си в САЩ и Латинска Америка, където планира да започне електронна търговия в следващите месеци, допълват двама източници, запознати с въпроса.
„Спекулираните данни за продажбите на стоки в САЩ, представени от Bloomberg, са неточни“, гласи изявление на TikTok.
ByteDance, която беше основана преди повече от десетилетие, се превърна в интернет лидер на стойност над 200 млрд. долара благодарение на разпространението на платформите за кратки видеа TikTok и Douyin. TikTok Shop е един от най-бързо развиващите се сегменти на базираната в Пекин компания, която търси нови двигатели на растежа отвъд рекламата в социалните мрежи. Приходите на ByteDance скочиха с близо 30% през 2023 г. до над 110 млрд. долара, надхвърляйки очаквания растеж на далеч по-утвърдени конкурентни социални мрежи на Meta Platforms и Tencent Holdings.
TikTok Shop позволява на потребителите да купуват стоки, докато скролват през постоянния поток от кратки видеа и стрийминга на живо в основното приложение на социалната мрежа, като се надява, че потребителите ще го използват като алтернатива на Amazon или Shopee на Sea. Този формат –к омбинация от лекотата на пазаруването в Amazon с откриването на продукти като това в Instagram на Meta – вече помогна на Douyin да грабне значителна част от китайските потребителски разходи от Alibaba Group Holding и JD.com.