Големите американски компании, включително Walt Disney и Comcast, са увеличили бюджетите си за реклама в Instagram, след като спряха рекламите си в X миналия месец, твърди Sensor Tower. Това се случва, докато рекламодателите бягат от социалната мрежа на Илон Мъск заради антисемитско съдържание, предава Ройтерс.
Disney и Comcast са повишили разходите си в приложението на Meta в САЩ, съответно с 40% и около 6% през двете седмици от 20 ноември насам, показват данни на Sensor Tower. Междувременно Paramount е утроила разходите си в Snapchat.
Данните подчертават предизвикателството, пред което е изправен Мъск, който в края на ноември изля тирада от ругатни срещу рекламодателите, обърнали гръб на X.
Милиардерът се сблъска с редица рекламодатели, които решиха да напуснат платформата, след като той подкрепи антисемитска публикация, в която невярно се твърди, че членове на еврейската общност разпалват омраза срещу белите. В крайна сметка той се извини за споделяне на публикацията.
„Брандовете действат интелигентно при такива избори, а всяко опасение на марките за безопасността ще бъде посрещнато с преразпределение на бюджетите от проблемните платформи“, коментира Фелипе Томаз, доцент по маркетинг в Оксфордския университет.
Disney, Comcast, Paramount и X не са отговорили веднага на запитването за коментар.
Данните на Sensor Tower показват, че 51 от топ 100 американски рекламодатели в X от октомври миналата година (когато Мъск купи платформата) са спрели да харчат пари за реклами в нея от ноември 2023 г.
Същевременно социалната мрежа отбеляза 16% понижение на месечно активните потребители от придобиването насам, макар че ангажираността остава стабилна, допълва компанията за пазарни анализи.
Във вторник Bloomberg News съобщи, че X е на път да запише голям спад на рекламните си приходи тази година, като те ще достигнат близо 2,5 млрд. долара.
„Въпреки че вероятно платформи като X ще запазят основната си база от потребители, цялостните тенденции показват, че потребителите заменят базираните на текст социални мрежи с платформи за снимки и видео“, пише компанията за мобилни анализи data.ai в доклад, публикуван по-рано този месец.
преди 11 месеца браво на мъск! отговор Сигнализирай за неуместен коментар