Социалната мрежа X, собственост на Илон Мъск, може да загуби до 75 млн. долара приходи от реклама до края на годината, тъй като десетки големи марки спират маркетинговите си кампании в нея, пише New York Times.
Подкрепата на Мъск за антисемитска публикация в платформата миналата седмица накара няколко компании, включително Walt Disney и Warner Bros. Discovery, да спрат своите реклами в сайта, който преди носеше името Twitter.
X отвърна на удара и съди групата за медийно наблюдение Media Matters, обвинявайки я, че е оклеветила платформата в доклад, в който се казва, че рекламите на големи марки, включително Apple и Oracle, са се появили до публикации, възхваляващи Адолф Хитлер и нацистката партия.
Вътрешни документи, разгледани от The New York Times тази седмица, споменават над 200 реклами на компании като Airbnb, Amazon, Coca-Cola и Microsoft, много от които са спрели или обмислят да поставят на пауза рекламите си в социалната мрежа.
В петък X заяви, че 11 млн. долара приходи са в риск и точната сума варира, тъй като някои рекламодатели се връщат към платформата, а други увеличават разходите си в нея.
Социалната мрежа не е отговорила веднага на запитването на Ройтерс за коментар.
Рекламодателите се отдръпват от X, откакто Мъск придоби платформата през октомври 2022 г. и намали броя на хората, модериращи съдържанието, което доведе до рязко увеличение на речта на омразата в сайта, твърдят групи за защита на гражданските права.
Рекламните приходи на X в САЩ са намалели с поне 55% на годишна база всеки месец след придобиването от Мъск, писа Ройтерс по-рано.