Делът на потребителите на TikTok, които редовно достъпват новини през приложението, е нараснал до 43% през 2023 г. от 22% година по-рано. Това показва ново проучване на Pew Research Center, което е установило още, че половината от пълнолетните американци научават поне част от новините през социалните мрежи, предава Ройтерс.
Медийните организации се конкурират с TikTok и други социални мрежи за вниманието на потребителите и за бюджетите на рекламодателите, а много от тях търсят начин за ангажиране на голяма и желана аудитория, която присъства в TikTok – поколението Z (родените от средата на 90-те до 2010-2012 г.)
Анализът на Pew за потреблението на новини от американците е базиран на проучване сред 8842 пълнолетни американци, проведено между 25 септември и 1 октомври 2023 г., което е установило, че новинарските уебсайтове или приложения са използвани от 67% от анкетираните.
Facebook, която е собственост на Meta, е най-популярната социална мрежа що се касае до новини. 30% от респондентите твърдят, че редовно научават новини от нея. Тя е следвана от YouTube с 26%, Instagram с 16% и TikTok с 14%, установи Pew.
Потреблението на новини във Facebook продължава въпреки усилията на Meta да намали разпространението на толкова много новини и гражданско съдържание на своите платформи през последните години, тъй като е изправена пред регулаторен натиск на ключови пазари по света.
Редовните потребители на новини в Nextdoor, Facebook, Instagram и TikTok са предимно жени, докато повече от редовните потребители на новини в Reddit, X, LinkedIn и YouTube са мъже.