Стойността на X, платформата известна преди като Twitter, вече е по-малко от половината на това, което Илон Мъск плати за нея преди година, пише Bloomberg.
Ограничени акции, раздадени на служители, оценяват компанията на 19 млрд. долара, или 45 долара на акция, твърди източник, запознат с въпроса. Преди година Мъск придоби Twitter за 44 млрд. долара.
След сделката по-голямата част от служителите на Twitter бяха съкратени или напуснаха доброволно. Мъск ребрандира интернет гиганта на X, промени някои от правилата за съдържанието и загуби повече от половината от рекламните ѝ приходи.
Откакто е собственост на Мъск, компанията изпитва финансови затруднения. По време на поглъщането Twitter беше оценена на 44 млрд. долара въз основа на комбинация от дълг и собствен капитал. Покупката на Мъск натовари гиганта с дългове от 13 млрд. долара и с течение на времето неговите непостоянни решения и разхлабването на правилата за безопасност на съдържанието отблъснаха рекламодателите, което допринесе за 60% спад на приходите от продажби. X също така дължи около 1,2 млрд. долара лихвени плащания годишно по своя дълг, изчисли Bloomberg.
Планът на Мъск за X е да премине от реклама към платени абонаменти. До момента компанията е убедила по-малко от 1% от потребителите да се регистрират за нейната месечна премиум услуга.
Мъск също така говори активно за превръщането на X в „приложение за всичко“, което може да генерира приходи от функции като пазаруване и плащания. По-рано тя пусна аудио и видео обаждания и обяви планове за създаване на новинарски поток. Мъск е казал на служителите, че X планира да се конкурира с YouTube на Google, с LinkedIn на Microsoft и с PR Newswire на Cision.
Когато главният изпълнителен директор Линда Якарино се срещна с банкери този месец, за да изложи финансовия план на компанията, тя сподели идеи за новите продукти и услуги на X, включително пускането на абонаментните такива. Преди време Мъск намекна, че би искал да направи X публична, но резкият спад на стойността на компанията може да затрудни това.