Pinterest надмина прогнозите за приходите и печалбата за третото тримесечие, след като стабилизирането на пазара на дигитална реклама помогна за привличането на рекламодатели в платформата. Новината пък изпрати цената на акциите на гиганта с 13% нагоре по време на следборсовата търговия в понеделник, предава Ройтерс.
Компанията очаква марж на печалбата от основния ѝ бизнес от около 600 базисни пункта за 2023 г. в сравнение с очакваните по-рано 400 базисни пункта, заяви главният финансов директор Джулия Донъли.
Резултатите подхванват оптимизма за възстановяване на пазара, след като миналата седмица основните играчи в индустрията – Alphabet, Meta Platforms и Snap – надминаха очакванията за тримесечните си приходи благодарение на ръста на рекламния им бизнес.
Освен това данните предполагат, че стремежът за увеличаване на пазаруването в приложението Pinterest чрез партньорства с компании като Amazon.com се отплаща.
„Pinterest полага редица специфични за компанията усилия, включително за подобряване ефикасността на своите реклами, когато става въпрос за конверсия, което ѝ позволява да надмине прогнозите в момента“, коментира анализаторът на DA Davidson Том Форте.
Брокерски компании като Bernstein са оптимисти за ползите от партньорството и посочват, че то може да даде тласък на приходите на Pinterest за четвъртото тримесечие.
Базираната в Сан Франциско компания обяви, че приходите ѝ са нараснали с 11,5% до 763,2 млн. долара през тримесечието до 30 септември. Wall Street очакваше сумата да достигне 743,5 млн. долара, сочат данни на LSEG.
Месечно активните потребители на платформата са се увеличили с 8 на сто до 482 млн.
Като се изключат някои елементи, Pinterest е спечелила 28 цента на акция, спрямо средна прогноза на анализаторите за 20 цента на акция.
Компанията очаква през настоящото тримесечие приходите ѝ да нараснат с 11-13% на годишна база. От своя страна, анализаторите прогнозират 13% ръст на приходите.
Главният изпълнителен директор Бил Реди коментира, че Pinterest е изправена пред „незначително краткосрочно влияние“ от конфликта в Близкия изток, тъй като някои брандове временно са спрели рекламните си разходи.
„Но оттогава видяхме тези рекламодатели до голяма степен да се завръщат“, обясни той.
Миналия месец фирмата за медийни изследвания и инвестиции Magna повиши прогнозата си за ръст на разходите за реклама в САЩ от 4,2% до 5,2% за календарната 2023 г. Очаква се продажбите на дигитални реклами да нараснат с 9,6% през периода.