Социалната мрежа Х (предишно наименование Twitter - б.ред.) , която е собственост на Илън Мъск, постави началото на нови абонаментни планове точно когато се навършва една година от придобиването ѝ за 44 млрд. долара от милиардера, предава Франс прес. Агенцията отбелязва, че платформата има финансови трудности.
Според нововъведенията потребителите могат вече да избират между три абонаментни плана - основен за 3 долара, премиум за 8 долара и премиум плюс за 16 долара месечно.
Освен предимствата, предоставяни от формулата премиум, потребителите на премиум плюс няма да виждат реклами, а техните съобщения ще бъдат по-видими, по-четени и ще предизвикват повече реакции. Най-евтиният план включва възможност за редакция на съобщението, за публикуване на видеа, които ще са по-дълги, ще има двойна идентификация, но няма да има сертификация с прочутата синя отметка.
Силното намаляване на модерирането на съдържанието допълни хаоса в социалната мрежа. Много от сертифицираните акаунти започнаха да разпространяват невярна информация или слухове, много рекламодатели напуснаха Х, пазарната ѝ стойност драстично падна, а постъпленията от реклами са наполовина, признава и самият Мъск.
Има риск социалната мрежа да стане платена за всички. В Нова Зеландия и Филипините новите потребители трябва да плащат по долар на година, за да могат да публикуват съобщения. Идеята цели да бъдат осуетени вписванията в мрежата на ботове - автоматизирани акаунти, които могат да послужат за изкуствено раздуване на политически послания например.
Мъск има намерение да превърне Х в универсално приложение по модела на WeChat в Китай, който служи и за пращане на съобщения в реално време и за онлайн плащания. Мъск вече започна да тества средство за провеждане на обаждания директно през Х, включително чрез видеовръзка.
Вчера, по повод първата годишнина от придобиване на мрежата, Мъск написа в акаунта си "Свобода" и препубликува съобщението си отпреди година, когато се похвали, че "Птичката е освободена", визирайки синята птица от логото на Twitter.
(БТА)